2019. január 08. 19:32 - KULTgame

Remedy-univerzum

Sziasztok! A Remedy-t szerintem senkinek sem kell bemutatnom (remélem). Ők azok akik felelősek az első két Max Payne-ért, az Alan Wake valamint annak önálló mellékszála, az American Nightmare-ért, a jószívvel is erős közepes Quantum Break-ért, és a jövőre megjelenő, mostmár nem a Microsoft égisze alatt készülő Control-ért. Ezek mind külön franchise-knak számítanak, nem csak azért mert más a kiadójuk, hanem mind témában, hangulatban is különbözőek, így elvileg külön világokban játszódnak. Elvileg. Azonban mint minden játékban, itt is találhatóak easter egg-k a Remedy alkotásaiban. Ezek szimpla utalásoknak is tűnhetnek, azonban a hátteret ismerve nem igazán tűnik annak, sőt, több egyezés is van a játékokban (persze, ezeket nem rögtön a Max Payne 1-gyel kezdték). És, ha itt tartunk miért ne, nyissuk ki a szellemet a palackból és teóriázzunk. Nézzük meg lehetséges-e az hogy ezek egy világban játszódnak.

ELŐRE SZÓLOK, SPOILER-K VÁRHATÓAK!

remedy.png

Ahhoz hogy elkezdjük ezt a gondolatot az Alan Wake-nél kell lennünk. A történet során Alan-t egy bizonyos Thomas Zane segít nekünk a sötétség elleni harcban, aki nemegyszer búvár formájában meg is jelenik. Ő meséli el nekünk hogy ahol Alan vakációzni készült, a kis szigeten levő Bird Leg faház különös természetfeletti erővel rendelkezik, mégpedig sikeresen tudja az alkotók műveit valósággá tenni, így Alan írásait is. Na már most a későbbiekben kiderül hogy Thomas Zane költő volt, sőt később kiderül hogy ő alkotta meg Alan Wake-t még régebben a szigeten, hogy majd Alan fog harcolni a sötétség ellen. Tudunk viszont Alan Wake egyik könyvéről is bővebben, a Sudden Stop-ról. Nem egyszer megtalálhatjuk a játékban magát a könyvet, a plakátját (a Quantum Break-ben is benne van), sőt egy televíziós show-ban is beszélnek róla.

 

 

 Itt kiderül több fontos infó is a könyv főszereplőjéről, Alex Casey-ről. New York-i detektív, aki a sztori végén váratlanul meghal (többször utalnak arra a játékban hogy mennyire egy görény módszer volt a hirtelen csavar). Csak nekem tűnik fel hogy több hasonlóság is van Alex Casey és Max Payne között? Ugyanúgy detektívek, ugyanúgy New York-iak, és még egy fontos összecsengés van kettejük között de erről később. Ráadásul az első Max Payne-ből tudjuk is konkrétan hogy Max nyomozó volt. 

max_payne.png

Ha ebbe bele gondolunk, és még mellé hozzá adjuk a sziget különleges erejét, akkor lehet egy olyan opció hogy Alan Wake alkotta meg Max Payne-t (jelen esetben Alex Casey-t). Miért más a neve? Egyszerű a válasz rá: jogi problémák, és amúgy is, a Rockstar valószínüleg nem szívesen látná egy általa használt franchise nevét egy Micrsoft-s termékben. Itt bejön a másik bökkenő, hogy Max fiatalkori életét tudjuk keresztül-kasul a képregényekből, no meg ott van a 3, de ezek mindegyike azután jött ki, miután a Remedy ott hagyta a Rockstar-t, így igazából a Remedy szimplán letolhatja a dolgot, mondván az már nem az ő elképzelésük. De más utalások is vannak az egyezésre. Elég csak a Sudden Stop könyv borítóját látni, ami nem kicsit lett Max Payne beütésű (arról már nem is beszélve hogy ugyanúgy egy Beretta van rajta, mint ami a Max Payne-kben található).

intelprops_book.jpg

És ehhez hogyan is kötődik a Quantum Break az előbbi két sorozathoz? Nos, a játék tematikáját nézve magától jön a válasz. Egy olyan történetben, ahol az idő manipulálásáról, a kvantum tér összeomlásáról, és a multiverzumról szól majdnem az egész, szerintem simán belefér ebbe az összképbe az amerikai őslakosok által elzárt, majd elszabadult sötétség Bright Falls-ban, és a depresszív gyógyszerfüggő bosszúálló. Apropó bosszúálló, így ezzel meglehetne magyarázni a Bullet Time effektust a Max Payne-kben is. Persze ezen kívül más Alan Wake-s és Max Payne-s utalások is vannak a Quantum Break-ben, hol apró poénként, hol meg eléggé érdekes előfordulásban, mondhatni jól látható helyekre rakták ki őket. 

201602251358_05_mp4_still001_0_0.png

A legszembetűnőbb utalás még is a játék legelején van. Amikor a Riverport-i Egyetemhez ér Jack Joyce, a főtéren az egyik sátorban található egy TV, amit ha bekapcsolunk, rövidesen elindul egy adás, a Return, ami bújtatottan egy Alan Wake folytatásnak a koncepciója. 

 Ebben igazából két fontos dolgot láthatunk: Egy, benne szerepel Alex Casey, ami "igazolja" a fent említett teóriát. Ennek érdekessége hogy amikor láthatjuk magát Casey-t, Sam Lake, a Remedy egyik kulcsfontosságú embere játsza őt, aki nem mást mint Max Payne-t is testesítette meg az elsőben. Ez lehetne egyszerű humoros véletlen, de pont magától a játék Creative Director-jától nem éppenséggel tűnik annak. Sőt mivel ő Remedy fő írója, így inkább azt lehet látni benne hogy ez tényleg egy Alan Wake 2 ötlet inkább, amit "elbújtattak" a Quantum Break-ben, mintsem hogy egy egyszerű easter egg lenne. A másik meg hogy jelen van a videóban Alan sötét alteregója. Ugye az Alan Wake végén Alice kijut a tóból, azonban ennek ára van, mégpedig hogy a sötétség fogságába esik Alan. Ezt folytatta tovább két DLC (The Signal, The Writer), aminek érdekessége az hogy Alan a terve szerint úgy fog kiszabadulni, hogy hozzá írt a könyvéhez egy plusz részt, ennek a címe: Return.

Ezekután jött volna a második rész, sőt készült belőle egy kisebb demo, végül azonban nem lett semmi belőle, helyette jött az American Nightmare, ami viszont nem hivatalos befejezés. Azonban több közös is van a demo és az American Nightmare között, nem csak a helyszín, az ellenfelek, hanem a játék antagonistájában is, ugyanis először tűnik fel a demo-ban Mr. Scratch. Ő Alan alternatív énje: agresszív, gonosz, és mellesleg a sötétség élteti. Bár azt hozzá kell tenni hogy az Alan Wake-ben Alan-ben is benne van a sötétség és nem egyszer változik a adott szerepe, de az a fény és sötét harcát jelképezte, míg Mr. Scratch a színtiszta rossz akarat. Kis érdekességként, bár ez már inkább beleszuszakolás, a Max Payne azért is illeszkedne jól ebbe a vegyes világba, mert mind a két részben Max rémálmai egyszerre lehetnek Max múltjában történt szörnyűségek újraélései, önhibáztatásai, valamint akár egy külső erő ami rátelepszik Max amúgy is szilánkjaira tört elméjére. Itt felvetődhet a kérdés hogy akkor viszont a Quantum Break-nek mi köze lehetne a Max Payne-hez? Túlzottan igazából semmi, a Quantum Break inkább egy kapocs a Max Payne és Alan Wake közötti úthoz. Illetve található szintén az első Max Payne-ben a Project Valhalla, ami az Aesir vállalat militáris kísérlete, itt úgy tűnhetne mintha egy hasonló szervezetről lenne szó, mint a Quantum Break-ben a Monarch, azonban a Project Valhalla nagyrészt drogokkal próbálkozott és kereskedett 8sőt pontosan eggyel, a Valkyr-rel), ilyen drogot lehet találni Jack Lupino hzában az első Max Payne-ben. 

 Itt meglehetne említeni azt hogy az Alan Wake után minden Remedy játékban benne volt a Night Springs nevezetű misztikus sorozat, de igazából nem annyira lényeges az össz képbe. Igazából ennyi lett volna ez, egy egyszerű agymenés (azt vagy szar lesz vagy nem) ami igazából több ezer ponton is sebezhető, mint minden más, és ugyanúgy van rá ezer "bizonyíték"? Mert egy nem létező dologhoz hogy tudnál bizonyítékot szerezni na mindegy... Illetve lehetne most kérdezni hogy ehhez az egészhez hogy kapcsolódhatna a nem sokára jövő Control. Mivel eddig max.a dizájnja alapján tudnánk csak megállapítani (ami eléggé Quantum Break-s lett a megegyező engine ellenére), ezért inkább azt mondom.... fogalmam sincs!

 

Címkék: Tematika
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr5714526842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása