2018. június 18. 20:03 - KULTgame

E3 2018: az én szemszögemből

Nem olyan rég fejeződött be az E3, tudjátok az a nagy szabású rendezvény, ahol beszokták jelenteni az új játékokat, illetve az új konzolokat. Az utóbbi időkben azonban egyre jobban felerősödtek azok a hangok, miszerint már elfáradt a videójáték piac és semmi újat nem tud, vagy hogy egyre rosszabbak a konferenciák. Erről kicsit részletesebben.  

 

 3397768-e3logo-generic-thumb4.jpg

Összefoglalva talán ez volt az eddigi leggyengébb E3, ha a 2016-s évtől nézzük, és valljuk be, mostanság eléggé beszűkült a kör az FPS-TPS-Battle Royale részbe a játék ipar. Mielőtt viszont megjelennének az emonácik és bólogatva mondanák azt, hogy "Igen igen így igaz!", voltak most is olyan címek, olyan meglepetések, amiknél nem egyszer visszanézve is tátva maradt a szájam. Sokan azt vettem észre, hogy sajnos csak egy irányból nézik a dolgokat, vagy az áradattal mennek teljes mértékben elhanyagolva a saját véleményüket. Most tűnt fel igazán, hogy egy-egy kiadónál mennyire ócsárolnak egyes dolgokat, miközben a másiknál pont ugyanez van és még is szemet hunynak fölötte. De tényleg, nem egyszer átmennek az emberek a ló túloldalára, sőt a szánalmasabb része az amikor gyerekes módon elkezdenek magukból kivetkőzni és kurva anyázások közt ordít róla, hogy egy totál mezei játékos és egy hírt sem olvasott el mielőtt konferenciát nézett volna. Ezért szoktam két nézőpontból értékelni az E3-t: mint egyszerű játékos, és mint kritikus (bár igazából ez sem teljesen jó meghatározás na mindegy), aki nem csak a játékokat értékeli, hanem mondjuk azt is, hogy hogyan vezetik fel azt, milyen formában mutatják be stb. Játékosként meg ugye az a szempont, hogy meglepett-e az adott cím, élveztem-e és hasonlók. Na de elég a dumálásból, jöjjenek maguk a konferenciák: 

  

  1. PC Gaming Show, Nintendo

 Ahogy szoktam a legrosszabbal kezdem, és rögtön kettő is van, mert szinte ugyanolyan minőségűek voltak. A számlájukra azért az felírható, hogy legalább csak unalmasak voltak, nem idegesítőek, ez a PC Gaming-nél pedig főleg előre lépés, mert egyszerűen az utóbbi E3-akon gyalázat, hogy mit művelnek a PC táborral. Műsorvezetőnek megmaradt Day[9] aki az utóbbi időkben egészen bele rázódott a szerepébe, ez dicséretre méltó. Valamint felvették a Microsoft üzlet politikáját, azaz kevés exclusive, viszont kitöltjük az időt multiplatform címekkel, ez mind szép és jó, a gond csak azzal van, hogy ezt mind már láttuk vagy a Micro konferenciáján, vagy a saját kiadójuknál. Ilyenre gondolok, mint hogy a most bejelentett Square Enix játékok (Hitman 2, Just Cause 4), a Walking Dead címekről is már bőven kaptunk elég sok információt, a Crytek új alkotása, a Hunt: Snowdown-ból is keveset tudtunk meg, egyedül ami talán érdekesnek mondható, hogy a Yakuza Zero megjelenik PC-re is (pontosabban Steam-re) valamint egyéb más konzol-exkluzív címet is meglebegtettek. A többi meg a sok indie játék volt, pl. a battle royale játékok. Jaj de jó, nem is tudom elmondani mennyire szükség van rájuk, kell még ahhoz a meglévő 5 battle royale címhez még vagy 20! De komolyra fordítva a szót, tényleg valakit érdekelnek ezek, miközben a piac úgy kb. 70-80 százalékát a Fortnite kiteszi, a többi meg a PUBG-é? Én single player játékos vagyok, nem azt mondom, hogy nem kellenek a multiplayer alkotások, sőt támogatom is, mert ettől lesz színesebb a felhozatal, de nem ezekre gondolok ilyenkor. Ami még piszkálta a csőrömet, hogy ezt elnézném mondjuk a mobil piacnál, mert az olyan szintű, de a PC-nél, a személyi számítógépeknél, annál ahol a legerősebb gépek vannak, ahol a konzolok hardver terén meg se tudják közelíteni az erősebb gépeket, és még is, az okos telefonok szintjén hasítanak ezek.  

  

A másik meg ugye a Nintendo, na mármost, az egyik előző bejegyzésemben elmondtam, hogy nem vagyok rajongója a cégnek, de voltak jó húzásai, még ha nem is az utóbbi pár év(tized)ben, így ültem le, később felálltam, aztán meg kikapcsoltam a gépet, mert untam. Egyetlen különbség a PC Gaming-nél, hogy ez rövidebb, mint az a 2 órájával, de ez még így se vígasztal. Nem is nevezhető ez konferenciának, hanem ez egy szépen összerakott montázs szerűség, amit a Micro is szokott csinálni YouTube videók formájában, csak ott This Week címen megy ez. Mondhatjátok, hogy "Hát ez a Ninbtendo, meglehet neki ezt bocsátani", de miért is kivétel ő? Teljesen ugyanolyan kiadó és konzol gyártó, mint a Sony és a Micro, ha valaki az oldalukat nézi, vagy a Wikipédiát, ugyanúgy egy nyilvánosan működő részvénytársaság, tehát igen, kérem a válaszokat. Attól mert ő egy nagy múlttal rendelkező kiadó, attól még ugyanúgy fel lehet (sőt fel is kell) hánytorgatni neki a baklövéseit, mint mondjuk az Atari-nál, az Activision-nél stb (más kérdés, hogy milyen mennyiségben és hogyan, pl. ha "kevésszer", de ugyanakkor a pozitívumokat is felemlegeti, akkor az akár építő kritika is lehet). De amúgy is, számomra túlságosan kevés volt az a cím, aminél felkaptam volna a fejemet. Volt ugye az új Super Smash Bros., elvileg ez az eddigi legnagyobb tartalommal rendelkező rész, de én ezt nem tudom megállapítani, mert én nem szeretem ezt a crossover dolgokat (igen, még a Mortal Kombat vs. DC-től távol tartom magamat), ráadásul benne lesz Solid Snake is, hát megnézném most Kojima fejét ennek hallatán. Daemon X Machina ami nintendo-s körökben elvileg nagy meglepetés volt, aztán ott van a Super Mario Party (miért van majdnem minden nintendo-s címben a Super Mario, csak vele tudják eladni, képzeljük el ezt a Sony-nál, mondjuk Crash Bandicoot of War, Crash Turismo, Crash Uncharted) , ami így első látásra olyan, mint a Nintendo Kinect Adventures-e, csak valamivel kreatívabb. Továbbá a japán játékok, bár ezt nem is akarom felhánytorgatni egy JAPÁN kiadónál. Többre amúgy meg nem is emlékszem, nem is volt egy túl érdekes valami és ez a baj magával a Switch-el is. Nincs semmi olyan "system seller" pont amiért elkezdenék egyáltalán gondolkodni azon, hogy megvegyem, max. a Wolfenstein-t vagy a Doom-t kipróbálnám, hogy milyen játszani mondjuk a buszon, de tényleg ennyi. Még az XBOX ONE-ba is több esélyt látok, hogy előbb megveszem, mert annak ellenére, hogy folyamatosan ugyanazt a három franchise-t adják ki évente, de azok legalább betonbiztos alapokon nyugszanak. Ha már Bethesda címek, a Skyrim-t sem igazán itt próbálnám ki, hanem PSVR-bban, mert gondoljunk bele, mennyivel hangulatosabb lehet magában a játékban lenni, mint hogy kis képernyőn játszod, akár egy kényelmetlen kontrollerrel. Értem én, mit akar ezzel a Nintendo, nem szeretne újra egy WiiU-t ami max. csak harmadlagos tényező a generációban, és hogy hamar kimenjenek a 3rd party-s fejlesztők, így inkább biztonsági játékok játszik. Amit még szeretnék mondani az, hogy van ez a Reggie Fils-Aime, aki már fogalmam sincs mióta prezentálja a Nintendo konfokat, olyan élettelenül beszélt, ami szerintem tökéletes lehet az elalváshoz, különösen hogy maga a show este 6-kor indult.  

  

  

  

  1. EA Play

 Kivel mással indulna az E3, mint az Electronic Arts-al. Oké, hivatalosan nem az E3-hoz tartozik már, de ha ilyen közel van hozzá időben, akkor ne csodálkozzon, hogy mindenki ahhoz köti. Magukhoz képest fejlődtek (értsd. a 10-s skálán már nem 3 pontot kapna hanem 4-t), de még így sem közelítik meg a többieket. Meglepetésből azonban volt egy kettő. Kezdtük a már ezelőtt bejelentett Battlefield 5-tel, kb. egy 5 másodperces teaser-t kaptunk (áh just EA things), aztán megerősítették hogy tényleg lesz benne battle royale mód, legalább kaptunk előzetest. Jött az EA Sports szekció, mert az mindig kell, amit furcsa mód két részre szabtak, a kettő között meg a többi játék volt és végül pedig az Anthem. Megérkezett a szegény ember Phil Spencer-e, Andrew Wilson aki jött egy érdekes kis dologgal, miszerint a PS Now mintájára ők is készítenek egy cloud gaming szerű stream oldalt, aminek segítségével bárhol és a legfontosabb, hogy bármin lehet játszani vele, pl. a legújabb FIFA vagy Battlefield-t játszhasd a telefonodon is, nyilván maga a technológia "nagy ipari alkalmazásában" még gyerek cipőben jár, de ez előre mutatja, hogy ez lesz a jövő amit a következő generáció(k) fognak tökéletesíteni és használni. Újra megemlítették az Origin Acces-t, ami teljesen olyan mint az XBOX Game Pass. Váratlan fordulat volt azonban, hogy bejelentettek egy új Star Wars játékot ami nem Battlefront és a Respawn fejleszti, a dolog még jó is lehetne, de olyan szinten ez a "hát akkor nesze elmondtuk" érzete van, hogy még magán a színpadon sem, hanem a nézőtéren jelentették be. Ha ez még nem lenne elég, még egy képkockát sem mutattak be, érthető, hisz most volt a bejelentése, így max. csak pálya elemeket tudnánk nézni, vagy mint 2016-ban azt, hogy a grafikusok éppenséggel a karaktereket rajzolják meg. Illetve volt maga az EA Originals, ami arra hivatott, hogy az indie fejlesztőket felkarolja az EA és itt mutassa meg az arra érdemes alkotásokat, ami nem más volt mint ("dobpergés")....... az Unravel 2! Mit mondhatnék, coop móddal gazdagították illetve a puzle feladatokat is ehhez igazították ráadásul a bejelentése óta már kapható, bár én mindig is inkább az Ori-t jobban kedveltem. A másik indie cím a Sea of Solitude, viszont erről kevés infromációt kaptunk, úgy hogy erről nem igazán jó pont most beszélni. És Command & Conquer Tactics, jaj... azt értékelem, hogy nem mondták ki a legelején, hogy ez az, így meglepetésként csak a végén, de mobilos játékot belőle? Inkább hagyjuk. A végére csak a nagyágyú maradt, az Anthem és hát.... nem pontosan így képzeltem el. Tehát ez egy szintén co-op móddal, sőt multiplayer-el "megáldott" alkotás lesz, miközben történet központú lesz. Azt hogy miképpen fogják ezt megvalósítani, nem tudom, de eddig nem nagyon sikerültek az ilyen próbálkozások, játékmenetben meg inkább egy Monster Hunter-re hasonlít, ami egy BioWare-től... jó, kell a vérfrissítés, nem lehet a végtelenségig húzni a Mass Effect-s alapokat, de szerintem nem ez a legmegfelelőbb irány. Valahogy a lelkesedés is eltűnt a játék iránt felőlem, mert amikor először jöttek az előzetesek, és csak annyit láttunk, hogy repkednek meg úsznak össze vissza nagy tereken, egyszerű ötlet még is zseniálisan lett bemutatva, mert ki ne akarna egy nagy mech robotban bejárni egy ismeretlen világot földön-vizen-levegőben? A konferencia alapjáraton nem a legrosszabb volt, de ez lényegében ugyanaz mint az utóbbi 2 évben. Amúgy meg észrevettétek hogy milyen lassan beszélnek a prezentálók minden konferencián? Nem tudom, hogy ez a külföldiek, vagy valami más indok miatt van, de érdekes. 

  

  1. Ubisoft

  

Ha össze lehetne foglalni a Ubisoft konferenciáját egy szóban, az az lenne hogy iparosmunka. Letudták a kötelező köröket, mindent bemutattak amit kellett, volt Just Dance és ennyi. Ami talán a legszomorítóbb, hogy hiába volt jó maga a show lényegében ugyanazok voltak, megint volt Beyond Good and Evil 2, mondjuk ebből nem elég, volt újra Crew 2, maga az első rész egész élvezetes volt, mondjuk ez nem nagy teljesítmény ilyen Need for Speed Payback-k és Driveclub-k mellett, a Forza szintjét meg nem éri el. Aztán jött a Division 2-höz egy cinematic trailer, nem lenne ez rossz ha magát a játékot már nem mutatták volna be a Micro konferencián, Skull & Bones volt megint, Mario & Rabbids-hez volt Donkey Kong DLC, ó köszönjük hát ez mindenféleképpen "szükséges" volt! Végül pedig az Assassin's Creed Odyssey maradt hátra, kicsit (sőt rohadtul) csalódott voltam abban, hogy már megint rá fognak állni erre az évenkénti gyártásra, ugye jobb volt, hogy a Syndicate után csak 2 évvel később jött ki az Origins és fel lehetett lélegezni? Nem az Origins vagy az Odyssey érdemeit akarom csorbítani, csak egyszerűen unalmas már ez. De amúgy is volt még pár csalódás: hol volt pl. a Splinter Cell? Amúgy is, milyen jó lett volna, mert éppen pár héttel ezelőtt jött be Sam Fisher karaktere a Division-be, így akár lehetett volna egy amolyan teaser is egy esetleges új SC játékhoz mint a Metal Gear Solid: Ground Zeroes példája után. De amúgy is, hova tűntek a nem open-world játékok? És még csak nem is lehetne azt mondani, hogy nincs rá igény, elég csak az Uncharted 4-t, vagy a God of War-t megnézni. De ha még nem is egy Splinter Cell játék jött volna, akkor ne adj Isten talán végre egy új Prince of Persia-t is belebegtethettek volna, különösen úgy, hogy az AC Origins is rég kijött, így nem lettek volna problémák a setting-el. Pedig maga a konferencia élvezetes volt, pörgött a végéig, kedvencem a Trials Rising-s fickó volt, na ott azért magára talált a Ubisoft, hogy hogyan is kell prezentálni. 

 

  1. Bethesda

 Hölgyeim és uraim, nem gondoltam volna, hogy a Bethesda egyszer valaha is dobogósok közé fog kerülni, de még izgalmas is volt. Valószínűleg az utóbbi pár Sony konf. jó példának tűnt a Bethesda-nak, mert ők is egy kis zenével kezdték, mégpedig nem mással, mint..... ő, szóval google-zzunk egy kicsit, áhá, tehát Andrew W.K.-val! Aztán jött a már beharangozott Rage 2, ami illik az előbb hallhatott zenéhez, tehát furcsa. Maga a játék amúgy jónak tűnik, kellően beteg és dinamikus a játékmenet, nem annyira mint az első rész és itt van számomra a baj. Nem értem hogy miben kötődik bármihez is az előző részhez, mert az egy komor poszt-apokaliptikus témájú alkotás volt, ez is poszt-apokaliptikus, de semennyire sem komor, inkább ezt a Mad Max szerű őrjöngést viszi tovább nagyon sok rózsaszínnel. Maga játék szerencsére úgy tűnik hogy nem ennyire színes. Előjöttek a mobil játékok, ezek közül is csak az az Elder Scrolls Blades, ami abból a szempontból furcsa, mert azt közölték, hogy hasonló minőségű látványt kapunk, mint a Skyrim esetében, normális tartalommal fog rendelkezni, és mindezt ingyen. Nem tudom, hogy a Ubisoft mennyit árul abból a bizonyos cuccból az E3-n, de a Bethesda biztosan felvásárolhatott egy csomót. Aztán bejelentették a Doom Eternal-t, tehát magát a folytatását, de persze nem volt előzetes, viszont a Wolfenstein új mellékszálát, a Youngblood-ból kaptunk. Utána kisebb frissítések voltak, pl. a Prey-hez, a Quake Champions-hoz, ezt dicsérem a Bethesda-ban, hogy életben tartják még azokat a címeket is, amik nem arattak nagy sikereket, lásd ugye a Prey-t. Utána pedig a Fallout 76 jött, egy előzetessel később pedig egy játékmenettel, ahol bemutatták, hogy online rész is lesz benne, tovább viszik a Fallout 4-ben látott építkezős módot, és láthatóan kicsit hasonlít a Dark Souls-ban látott multira, én meg mondtam: kell ez. Magát az előző játékokat is szerettem (a 4-el sajnos még nem játszottam, csak egy-két végig játszást láttam belőle..... de tervben van!), ráadásul mindig is el tudott varázsolni a világa, úgyhogy számomra teli találat a téma, külön jók a kikacsintások, pl. hogy visszatért a Fallout 1-ben látható Armor Suit. Összességében korrekt volt a konferencia, csak az elején és a közepe felé olyan erőltetettek voltak a poénok és a prezentáció, 4 kezemen sem tudnám megszámolni, hányszor mondták a the best szót. Szerencsére megérkezett Todd Howard, aki a vékony hangja ellenére is legalább tudta hogyan kell ezt csinálni. Amit még nem értek a konferenciával kapcsolatban, vagyy is leginkább előélete kapcsán, hogy miért kellett a legtöbb címet már jóval előtte leleplezni? Értem én, hogy már kiszivárgott a Walmart oldalán a legtöbb játékuk (pl. Rage 2), és jobbnak láttak amúgy is bejelenteni, de nem tudnak ezek jól eltitkolni a dolgaikat? Mármint miért nem mondták a kiszivárgás után, hogy valójában hamis a hír és semmilyen Rage 2 nem készül, erre az E3-n bumm, még is készül. Ez a Ubisoft-nak is sikerült tavaly a Beyond 2-vel.  

  

  1. Sony

  

Ha már Sony, szokásukat megtartva ugyanúgy egy kis zenével indították, majd Last of Us 2 videó, ami így látottak alapján szépen fejlődött, valamiért sokaknál kiverte a biztosítékot, hogy Ellie csókolózik egy másik női karakterrel. Emberek, kibelezett emberek vannak a játékban, embereknek a fejét vágják le, röpködnek a testrészek, szerintem egy ilyen naturalista játékba bőven belefér egy ilyen (miazhogy...). Amúgy maga a lopakodás kifejezetten részletesnek tűnik, sőt a külvilággal való reakció is eléggé hatásos, és a látvány pff, szerintetek egy Naughty Dog játéknál megkérdőjelezhető? Aztán jött a Ghost of Tsushima, a SuckerPunch-nak az újabb alkotása, megmondom az őszintét ez engem nem érdekel, hidegen hagy engem ez a japán-szamuráj téma. Viszont rögtön két meglepetés is jött: az első a Control, és kitaláljátok hogy ki a fejlesztője? A Remedy.... na várjunk, azt már hallottuk hogy már nem dolgoznak együtt a Microsoft-al, de hogy erre pont a Sony-nál kötnek ki, arra szerintem senki sem számított. A másik pedig a már mindenhol beharangozott Resident Evil 2 remake, aminek örülök, hogy megint szép nagy meglepetésként mutatták be, mint anno a 7-t, valamint azt is értékelem, hogy elvileg a 7-nek a nyomdokain át fogják újra alkotni. Na így már mindjárt érdekesebb a dolog igaz? Utána Death Stranding amit még mindig nem értünk, hangulatos meg minden csak itt eléggé FedEX szimulátor hatása van gépfegyverekkel. Jött utána a Spider-Man és egyszerűen nem tudom megunni Yuri Lowenthal szinkronját, telitalálat volt ez az ember erre a szerepre...... ez mind jól hangzik ugye? És nézzük meg magát a konferenciát. Ami talán mindenkinél kiborító volt, hogy egyrészt Shawn Layden eddigi prezentálása helyett most új formát alkalmaztak, azaz nem a Dolby Theatre-ben tartották egy statikus helyen az egész konferenciát, hanem különböző pontokon ahova a szünetek közben elvitték a sajtósokat, miközben a livestream-t nézők egy ilyen talk show-t láthattak. Kettőt találhattok milyen volt: unalmas és érdektelen. Miért nem lehetett a kettő közti időt már YouTube-n meg hasonló helyeken lévő előzetesekkel kitölteni, hogy addig se menjen pocsékba az idő. Ez annyira megtörte a lendületet, most gondoljatok bele, jön a TLOU 2, mindenki hüledezik rajta erre meg ez jön kb. negyed órán át. Valamint még bökte a csőrömet, hogy habár mindegyik exkluzív játék volt, de mennyi is volt a bemutatott játék? Kb. 5? Értitek, míg az előző években a Micro-nál "kevés exkluzív sok játék" volt a jellemző, itt meg most a Sony-nál lényegében mindegyik exkluzív de ezért kár volt kimenni! Azért a tisztázás végett, a Sony már előtte elmondta, hogy csak a meglévő játékaival akar foglalkozni, de akkor meg miért kellett mondjuk a Daysgone előzetesét lelőni az E3 előtt és miért nem magán a színpadon mutatták be? Ráadásul még normálisan sem fejezték be, mert az a montázs ami a végén szokott lenni, az is ilyen kb. 20 másodpercet tett ki, alig lehetett észrevenni. Még mielőtt a sok PS fanboy jönne szétoltani, ti vagytok a tanúk rá, hogy eddig nálam 2016 óta mindig az első helyen végeztek, ők voltak a mintapéldája annak, hogy hogyan is kell konferenciát csinálni, ők értettek ehhez, és most... félreértés ne essék, nem a Sony-nak az érdemeit akarom lenézni, ettől függetlenül még mindig jó játékot csinál/ad ki, de ez az eddigi siker sorozatára rossz fényt vet. Ennek ellenére még mindig jobbak mint a többiek, mert tőlük már megszoktuk hogy bénáznak, így is előkelő helyen van, és a játékaik mentik a menthetőt, viszont ezzel együtt az idei év legnagyobb csalódása. 

  

  1. Microsoft

 Annál nagyobb meglepetés volt viszont maga a Microsoft, elsőre nem akartam elhamarkodottan kimondani, mert féltem hogy a többiekhez képest nem fogja hozni a teljesítményt, mint az utóbbi években, azonban a végén tátva maradt a szám. Kezdjük az elején: indult az egész egy Halo Infinite teaser-el, utána jött az Ori and the Will of the Wisps, a From Software új játéka a Sekiro-t is bemutatták, Fallout 76 következett, mivel Microsoft konferencia ezért ironikus módon itt voltak a japán játékok is (Kingdom Hearts 3, Tales of Vesperia: Definitive Edition stb.), a kötelező körök, pl. Forza Horizon 4, Gears of War (ráadásul 3, mondjuk az egyik mobilos, a másik egy XCOM szerű stratégia, a harmadik meg ugye maga a folytatás) amit csak Gears-nek rövidítettek. Az XBOX Game Pass-hez is jött egy újítás, a Square Enix összes játékát lényegében itt lelőtték (tehát Tomb Raider, Kingdom Hearts, Life is Strange folytatás), tehát lényegében semmi értelme nem volt ezek után megnézni a saját konferenciájukat. Bejelentették a Devil May Cry 5-t, aminek én mondjuk örültem, mert mostanában abból a régebbi stílusú hack and slash játékból alig van, valamint mind a 2 Dante benne lesz, úgyhogy igazi WTF alkotás lesz. Dying Light 2 is volt, amire én pont nem számítottam. De csak ezek után jött az igazi meglepetés, ami felteszi az i-re a pontot. Még mielőtt elköszönt volna Phil Spencer, eg apró "hiba" közbe jött, a szokásos error üzenet, majd aztán.... Cyberpunk 2077. Oké, most beszéljünk kicsit arról hogy milyen érzések jöttek elő belőlem: felálltam a székből, és fél órán át nem tudtam leülni a meglepetés sokkja miatt! És ez mind egy Microsoft konferencián! Annyira jól fel lett vezetve, és lehet bármit mondani Phil-re, de azt, hogy nem ért ahhoz, hogy hogyan adja el a show-t azt már tényleg nem. És egyet érthetünk abban, hogy mérföldkövekkel jobb volt mint a Sony-é. Óh, tehát hogy alig volt exkluzív cím, hát most kérdezem mint játékos: KI NEM SZARJA LE?! Üzenem a fanyalgóknak, vagy legalább is felteszem a kérdést, hogy: 1. Hol voltatok az elmúlt két generációban? Tehát én röhögök azon, amikor így mondják, hogy túl kevés exkluzív meg minden, miközben látni kéne, hogy ugyanez volt az XBOX 360-nál, meg a Classic-nál, csak épp a 360 sikeres volt, más kérdés, hogy egy érdekes téma lenne az, miszerint ha újra feltudnák venni a Sony-val a kesztyűt pontosan ugyanilyen arányú felhozatallal, mint eddig, akkor a kutyát nem érdekelné, na mindegy... 2. Nem tudom hogy az emberek milyen rózsaszín felhő alatt élnek, de aki nem vette volna észre annak elmondom: az E3 egy kirakat, egy SHOW, nem az a lényeg, hogy milyen sok exkluzív van mindenhol, hanem hogy egy nagy reklámot készítsen hogy felfigyeljenek a nézők az adott címre. És ezt a Microsoft tökéletesen tudta és ez alapján rakta össze. Plussz hír amit bejelentettek, hogy felvásároltak 5 stúdiót, ilyen pl. a Playground Games (Forza Horizon játékokért felelnek), Undead Labs (State of Decay ehh...), Complusion Games (We Happy Few amiről újat csak most hallottunk először pedig ez 2 éve béta státuszban van), és ami meglepő volt az, hogy a Ninja Theory is már a Microsoft égisze alatt van (ugye ők készítették a Hellblade: Seuna Sacrefice-t) stb. Valamint még egy dolog: emberek, kb. fél éve volt a hír, miszerint a Micro és csapata elkezdtek dolgozni az exkluzív AAA címeken, és mivel általában egy játék fejlesztése 2-3-4 év, szerintetek ahogy már egyszer feljebb írtam, concept art-kon kívül tudnak bármit is mutogatni? Akartok olyat mint az EA-nél volt a Mass Effect Andromeda 2016-s előzetesénél? Ugye hogy nem. Nem védeni akarom a Micro-t, csak már unom hogy egyes személyek kinyalják a Sony.... khm tehát a Sony-t minden egyes lépésénél, holott ő is csak egy cég, tisztára mint a Cry Engine-nél az "evangelisták" akik ingyen reklámozzák teljes fanboy-sággal a terméket. És most gondoljunk bele, ha úgy lenne, hogy csak a Micro ilyen harmadlagos tényező maradna a piacon és lényegében egyeduralkodóként lenne fent a csúcson a Sony, szerintetek mennyire tenne jót a piacnak? Idővel visszasüllyednénk a 80-s évek Atari-jához, ahol senki és semmi nem tartotta kordában az Atari-t és bármit csinálhattak, ergo nem volt verseny. Gondolhatjátok milyen minőségű játékok jöttek ki akkor, na és ezt akarjuk a Sony-nál? Vagy bárkinél? Furcsa kimondani de a ONE ellenére is bízom benne, hogy hátra hagyják ezt a generációt és tiszta lappal kezdve újra versenyképesek tudnak lenni (amire utalás már most is volt ezen a konferencián). Apropó, a multiplatform címeket nézve, a legtöbb kiadónak nincs is konferenciája, úgyhogy hol máshol tudná az új alkotásait bemutatni? Összességében én élveztem amit a Micro csinált, voltak meglepetései (pl. a Battletoads, tudjátok az a szopatós játék még az SNES korából, vagy a Session, amire elsőre azt hittem, hogy a Skate 4, mert akkor én tényleg leteszem a hajamat), voltak lejtmenetei (azért az a Games Pass-s rész nem igazán volt figyelemfelkeltő, meg az a rókás-Zelda cím) és remélhetőleg később sokkal jobb konferenciákkal vár minket a jövő. De ez is csak egy vélemény..... 

Meglepetések:
-Fallout 76
-Devil May Cry 5
-Resident Evil 2
-Cyberpunk 2077
-Battletoads
-Awesome Adventures of Captain Spirit

 

Címkék: Tematika
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr7114056580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása