2020. március 15. 23:02 - KULTgame

Kockulás és ökörködés magasfokon!

Tavaszi szösszenet

Üdvözlet felebarátom! Micsoda hónapunk van! Végre elhagytuk ezt a lehangoló, hűvös, de még csak nem is havas téli időszakot! Végre virágoznak a kora tavaszi fák, melegedik az idő, az ég szerelmére, már fél HÉTKOR felkelőben van a nap, így nincs az az álmosító hajnali idő. Már sutyiban lehet enni a finomabbnál finomabb fagyikat, ha valaki nagyon extrém és mázlista módon kihagyta a náthás időszakot, akkor az már rég belevetette magát az Algida és Magnum adta dobozos boldogságba! Ráadásul pont Március 15-e van, Magyarország egyik legfontosabb ünnepe, ami az átlag embernek csak annyit jelent hogy munkaszüneti nap van hála az égnek. Ez a csomó pozitívum,  mind arra ösztönzi az embert, hogy végre kiszabaduljon a szoba bezártságából, felfedezzen, meglátogassa kedvenc éttermeit, fagyizóit. Erre mi üti fel a fejét a világban? Egy világjárvány.....

spring-and-summer-video-games-gettyimages-843648918.jpg

Ha már arra kérnek minket, hogy otthon maradjunk, illetve az én esetemben meg olyan az életem fontos részének számító rész, mint az "oskola" is, lényegesen lezsugorodott minimális szintre (olyan értelemben, hogy nem kell másfél órát szenvedjek azzal, hogy felutazzak Budapestre, majd déután onnan elmeneküljek ugyanennyi ideig, plusz az ehhez tartozó mellék tevékenységek is elmaradnak), akkor már csak el kell tölteni az időt nem de? 

Dehogynem, és nem is fogom eseménymentesen tölteni. Azért az elkövetkező pár napban még elmegyek a kedvenc helyeimre, mint gyrosos, fagyizó, DE, legyen úgy ahogy Győrfi Pál akarja, betartom a higiéniai szabályokat (mondjuk aki Budapestre feljár az így is úgy is megteszi btw., mert amit néha ki tud termelni az a város magából), tartózkodom a nagyobb tömegpontoktól, mondjuk eleve nem vagyok egy nagy társasági személy. Tehát ha lehet, otthon valamint a jelenlegi településünkön belül maradjunk. Mit lehet tenni? Nem is kérdés! Gaming ezerrel!

Tekintve, hogy amúgy is van hiányosságom és bepótolni valóm írás és játékok terén (khm khm Dark Souls élménybeszámoló), így nem is jön olyan rosszul az a felszabadult idő. Első sorban egy kritika, bemutató, élménybeszámolóval szeretnék jelentkezni, ami egy eléggé szívemhez közeli címről fog szólni. Legyen elég hogy már régebben belengettem ezt Twitteren. 

er92qlxw4aovetb.png

Tegnap meg arra jutottam, hogy van ez a fekete, porosodó szerkezet, amit csak Xbox 360 néven emlegetnek, aminek van egy olyan aranyos menüpontja, hogy DEMO, akkor sorra kilehetne próbálni a címeket. Kezdjük a legnagyobb meglepetéssel, a Battlefield Bad Company-val. Sose tagadtam, hogy nem vagyok egy nagy Bf rajongó, mindig megvolt közöttünk az a jó 5 lépés távolság, és csak néha napján volt összejövetel. Pl. a Battlefield 1942 szintén DEMÓJÁVAL próbálkoztam, az ugyanúgy tetszett, főleg mert egy nagy terepen lehetett botokkal harcolni, repülőkkel tankokkal mindennel. Aztán jött a PS2-s Battlefield 2 Modern Combat, őszintén szólva visszaemlékezve nem is értem hogy lehet az Bf, mert egyáltalán nem hasonlított az akkori Bf-s standardra. Utána jött a Bf 4, jó öreg Alexovics közreműködésével, megint érdekelni kezdett ez a nyiltabb terű, de még is team deathmatch-s multi, meg hét generáció váltás! Aztán a fellángolás hamar eltűnt, és el is felejtődött. Most viszont megint előjött a Bad Company-val, mert egészen meglepően tetszett ez a fél realisztikus katonai shooter game, valamint elvileg ez az első értelmesebb Bf sztorival, szóval adott a lehetőség. 

Itt nem állt meg a dolog. Jött a Call of Duty maraton, és váratlanul ért hogy amúgy ezek a játékok simán futnak 60 fps-el is 360-n! Oké mindig is evidens volt, hogy a főbb bázisa a CoD közönsége konzolokon van (na meg vérpistikék), de mindig úgy tekintettem erre rá, mint egy kompromisszumos szórakozás, de rá kellett jönnöm, hogy nem!

etd1lg-wkaastde.jpg

Ninja Blade a porondon. Különösképp érdekelt, elvégre Dark Souls lázam után belekukkanthattam, hogy milyen is volt azon éra, amikor bőszen fejlesztett a From Software Micro-exkluzív címeket. Elvégre ha a Sony-nál eltudtak készíteni PS3-re egy Demon's Souls-t, akkor nem lehet itt probléma, ugye? Éééés nincs is probléma. Ez egy teljesen korrekt játéknak tűnik, igaz hack and slash révén szereti bőszen használni a quick time event-ket, amit legszívesebben a pokolba küldenék. Könyörgöm, egyetlen játéknál működött, ahol ez a mechanizmus kifejezetten felpezsdítette a játékost, az a God of War volt. (Valamint a 2008-s PoP, azonban az másik történet) Visszatérve a Ninja Blade-re, voltak itt apróbb hibák, pl. az a boss harc eléggé elnyújtottnak érződött, és nincs is a beszerzendő játékok listáján, de ingyen volt és demó is volt, nem haltam bele. 

CS:GO 360-ra! Na igen, ez volt az amitől leginkább tartózkodtam. Elvégre erről az egészről CS-ktől csak negatívot hallottam, szerintem már rég kihaltak a szervek, illetve mindig van egy olyan szabály (pont mint a PAL60 és NTSC50 esetén), hogy hiába működik a CoD PC-n is, ez nem igaz fordítva a CS-re! És itt ért a hidegzuhany, hogy ahhoz képest: működik. Persze botokkal mentem neki, ez jelentős befolyásoló tényező, de az irányítás nem hasonlított egy konténer mozgatására, nem voltak benne durva FPS droppok, és élvezhető volt a játékmenet. 

 Slender: The Arrival. Oh igen. Emberek, 360-ra egyszerűen megveszekedetten kevés jó horror van. Ha nem számolom bele a 360-ra portolt Resi HD Remaster-ket, akkor kb. megkapjuk a Dead Space-t, a Condemned-t, az Alien Isolation-t, és a Silent Hill Downpour-t, ami hát, édes kevés! Ezért is haraptam rá a Slender-re, mert régebben már foglakoztam vele, nem volt rossz, indie horrorhoz képest kifejezetten igényes is volt. Szóval adva kapott a lehetőség, egy ideig meg is volt a hangulat, de rá kellett jönnöm hogy nem a 360-s verzió a legjobb. Eléggé 30 FPS alatt van, nehézkes is az irányítás, illetve voltam olyan professzionális is, hogy eltévedtem. Igen...

Ezek lennének a mostani kiemeltek, illetve van még bőőőőven, szóval nem fogok unatkozni. Következzen azonban a mai tapasztalat szerzés eredménye. Nagyban megy a Silent Hill 2, elvégre ha már megvan PS2-re, játszam is ugye, és kíváncsi voltam ekkor egy bizonyos dologra. Én, óh én, a kis szerény micimackós telefonommal vajon milyen minőségben tudnám felvenni a PS2-s játékokat. Hiszen rögzítő kártyám nincsen, de egy ideje újra visszanézem Spyro, igazi jurakori YT minőséget idéző videóit, amiben fogta és egy kamerával felvette a TV képernyőjét, Ezt az életérzést akartam visszaadni, és a végeredmény....... nos, ahogy Gyatlov mondta, nem jó, de nem is tragikus. Mindenesetre érdekes kísérlet volt azt meg kell hadjam. :D 

Végezetül pedig, beszéljünk a legfontosabb eseményekről amik ebben a hónapban történtek vagy lesznek. Nem, nem a járvánnyal kapcsolatban. Először is, hőn szeretett PS2-m idén március 4-én érte el azt a jubileumi évfordulót, hogy a japán megjelenést beleszámolva most 20 éves a konzol. Elképesztő belegondolni, hogy ennyi idő távlatából milyen hatással volt a játékiparra, és milyen címek tették meghatározóvá a platformot, mint a God of War, Resi 4, Silent Hill-k, ekkor indult be a horror műfaj aranykora és sok minden más. 

Következő pedig! Március 6-án 15 év hosszú fejlesztés után elérte a teljes, végleges verzióját a Black Mesa. Tudjátok rólam, hogy kb. annyira vagyok puszipajtás a Half-Life játékokkal, mint AVGN a Tiger játékokkal, nem is emiatt említettem meg, hanem amiatt, hogy egy független csapat ennyi kitartással és beleölt erővel megtudta alkotni ezt a méretes ránc felvarrást, újra tervezést, ezt még nekem is el kell ismerjek, függetlenül a franchise-tól. Valamint már fél éve figyelem a projektet, követem az update-t, és ha bár biztos nem mostanában fogom kipróbálni, de örülök hogy idáig eljutott ez a projekt,

Ééés megjelenésekről is beszéljünk! Március 20-án fog megjelenni a Doom Eternal, ezzel a tavaszi szezon végre normálisan elindulhat a gaming világban, bár nekem még az első rész is nagy hiányosságom. Bízom benne, hogy a Bethesda ezúttal, illetve pont úgy mint az elsőnél, csak finanszírozza a fejlesztést, és nem kontárkodik bele a munkálatokba, ez szerintem az ő érdekük is. És igen gen tudom, hogy megvan PS4-re! Nincs PS4-m.... még. 

Apropó, észrevettétek hogy a For Honor kapott egy Prince of Persia tematikájú event-t? Még a végén tényleg kapunk egy teljes értékű játékot! Na de azt még várjuk ki. Addig is legyetek rosszak!

 

 

 

Címkék: Off-topic
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr9615524192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása