2017. július 18. 18:51 - KULTgame

Játékgyűjteményem

Sziasztok!

Kicsit formabontó rész lesz ez, ugyanis ez az első olyan bejegyzésem, amihez nem készítettem úgymond "forgatókönyvet", ami az takarja, hogy leültem pontosan háromnegyed 1-kor a géphez és ami jön kép ahhoz mondom el véleményemet. Röviden: Igen, ez kicsit összeszedetlen rész lesz. Előre szólok, ez csak a PC-s gyűjteményem, a konzolos és retro-s nem lesz benne.

1. Cities XL 2011.

Be kell valljam, ahhoz képest, hogy hány játék fordult meg a kezeim között, nem tartom magam egy hardcore játékosnak (bár maga a kiégés folyamata már érezhető rajtam), inkább vagyok casual (nem ez nem a "nő játszik a Candy Crush-al a telefonján kategória, az a Mid-core). Ennek egyik nyomós érve pl. ez a játék ami nálam A városépítős játék koronázatlan királya. Nem is azért, mert olyan komplex (na jó, de komplex) játékmenete, vagy a tartalma miatt jött be, hanem a vizualitása és a zenéje miatt nagy kedvenc. Szép a játék, nagyon szép, külön kiemelném a nappali és éjszaka napszak változást. Erre rákontrázik a zene, ami kicsit futurisztikus, techno-s (bár lehet, hogy pont az), így ezzel elérve egy nyugalmi állapotot a játékosnál. A kézikönyv is megér egy említést, részletekbe menő, alapokat is jól elmeséli, de nem rágja a szádba.

1.jpg

2. Trainz simulator 2009

Elérkeztünk egy érzékeny részhez, mégpedig a szimulátorok: vevő vagyok az ilyesmire, de a legfontosabb, hogy szórakoztasson. Ilyen a Forza Motorsport, a Forza, meg még aaaa.... jah és ez. Igen, sajnos sok olyan szimulátor van, ami vagy a legelején unatkozásra kényszerít, vagy felcseszi az agyamat, mint a Red Orchestra 2- De nem ez. Egyik pozitívuma, hogy lehet benne úgymond "szellemmódban" játszani, azaz nem kell a felső kart meghúzni, de jaj, a jobb oldali kart meg le kell húzni, hanem megnyomod a W-t és megy előre. Lehet, hogy csak én vagyok ennyire egy vasút őrült, lévén HÉV-vel utaztam egészen kicsi korom óta, és ezért szeretem ennyire. Egyik legnagyobb dolog ebben, hogy lehet építeni egy egész pályát, így akár a magyar vasúthálózatot, vagy akármit, és ezzel nem kis időt töltöttem el.

2.jpg

3. Metro Redux

Kicsit érdekesebb vizekre evezünk, mert itt van a Metro eddigi teljes részei DLC-ivel együtt. Ami poén, hogy a borítón nem is magyarul van, hanem cseh, lengyel és csak a végén van a magyar felirat, ebből is látszik, hogy milyen kicsi a magyar videó-játék piac. Benne a két DVD és olcsó megoldással magán a borító belső részén van a jótállás meg hasonló. Jó kis pakk, bár be kell valljam, hogy én jobban szeretem a Last Light-ot. Hogy miért? Mert jóval gördülékenyebb, kiegyensúlyozottabb és érezhetően biztosabb kezek készítették a folytatást. Remélhetőleg az Exodus is jó lesz, sőt a széria minőségét nézve a legjobb.

3.png

4. Diablo 2

Igazi kult-klasszikus következik, Diablo 2! Ráadásul a DVD kiadás, nem is a dobozos. Emlékszem, mekkora nagy játék volt ez, hogy igen, te lehetsz a nagy hős, mennyé be a sötét gonosz helyekre és mészárold le az egész ott lévő brigádot. Talán a legjobb dolog az volt benne (amiben a Blizzard is úgy alapvetően) hogy Single-ben is élvezetes volt, de multiban meg ó... maga a gyönyör. Furcsa visszatekinteni, hogy a játék sprite-okat használt csak azért, hogy jól fusson multiban is, így ha valaki már áttért az LCD monitorokra az láthatta, hogy azért nem tejfenékig szép a játék. A kiadás meg szép, jól bánik a vörös, sárga, és fekete színekkel, a kézikönyv is kielégítő, bár csak az alapokat meséli el, azt jó napot. Egyébként meg megemlítésként elmondom, hogy az egyetlen Blizzard játék, amivel játszottam.

4.jpg

5. Half-Life 2

Nem fogom ezt a játékot többet rugdosni, mert igazából a tavalyi cikkemben már mindent elmondtam róla . 5 DVD. Ma hány játéknál kaptok ennyi DVD-t és egyebeket? Sehol, mert jött a Steam és társai. Viszont aljas módon kihagyták a kézikönyvet és egy lapra bezsúfolták. Lehet, hogy sokaknál homály, hogy miért olyan fontos a kézikönyv, de én viszont szeretem, ha a kiadó és a fejlesztők megtisztelnének azzal, hogy ha már a játékukat megvettem fizikai formátumban, akkor kapjak is a pénzemért valamit. Itt meg kifelejtették. A hátoldalán meg a Counter-Strike Source kapható a csomaghoz, ha én CS rajongó lennék, most biztos nyáladzanék. Ez is aranyos: "A Half-Life 2 túlnő minden várakozásaon- ami nem kis szó, tekintve, hogy mindenki a "számítógépes játék" fogalmának újradefiniálását várta el tőle." Nem értem, mi ebben a forradalmi, mert ennyi erővel a Doom 3 is lehetne tökéletes játék, mert ott is voltak a nagy újítások, mint pl. a Normal Mapping. Most komolyan, magyarázza el valaki majd nekem, hogy mi ebben a forradalmi a látványon kívül, mert én nem látok bele többet, mint egy vizuálisan gyönyörű agyon szkriptelt cső lövöldét. 5.png

6. Alan Wake

Na igen, arról az Alan Wake-ről van szó, ami eredetileg 5 évvel a már ismert megjelenése előtt lett volna kiadva. Amúgy szűk ismeretségi körömben innentől datálom, hogy a Remedy a Max Payne után fogalma sem volt, hogy kell játékot készíteni. Egyébként jó játék volt, így a Quantum Break ismeretében, de... hát na.

6.png

7. Panzer Elite

Ez is egy szimulátor, bár ez ahogy feltűnt nem vasút, hanem 2. világháborús tankos játék. Ami viszont figyelemfelkeltő, hogy a hátsó oldalon feltüntetik azt, hogy lehet a németek oldalán is harcolni. Értitek, ezt meg kell említeni egy világháborús játéknál, hogy egyáltalán lehet-e a másik féllel harcolni. Viszont az irányítása, hát egyértelműen nem billentyűzetre találták ki az ilyesmit.

7.png

8. Chrome Specforce

Ez egy ilyen Halo hangulatú, lopakodós meg nem is FPS volt. Játszottam vele vagy 2 órát az még talán sokat mondtam. Érdekesség, hogy az a Techland fejlesztette, aki leginkább a Dead Island és Dying Light-al lettek népszerűek. Furcsa, hogy ilyeneket is készítettek.

8.png

9. SiN: Emergence

Ez az első játék a gyűjteményemben amiről...... fogalmam sincs, hogy miről van szó. Valami FPS az biztos, a Source motorral csinálták, és maga az eredeti SiN játék is benne van, úgyhogy lehet, hogy teszek egy próbát vele. A hátsó borítón mi más a legnagyobb kép, egy bögyös nő, mert valamivel el kellett adni ezt a No-Name játékot.

9.png

10. XPAND RALLY XTREME

Újabb Techland-es játék, csak most nem FPS, hanem autós rally játék. Amúgy ez egy jó játék volt, nem volt rossz. Nem egy nagy durranás maga az alkotás, de bőven el lehetett vele szórakozni. És ha kiadásról beszélek, erre gondolok, nézzétek a kézikönyvet, 62 (!) oldalas, ha levesszük belőle a jegyzeteket, olvastam ennél rosszabb könyveket.

10.png

11. Juiced

Igen ez az a Juiced, aminél a THQ elakarta készíteni a saját Need for Speed-jét, csak bele bukott. Ami viszont a Half-Life 2, vagy a SiN kiadásnál nem mondható el, hogy itt legalább el akarták  adni. Van itt minden, szép hátoldal, egy rakat DVD, és kézikönyv. Ez azért ritkaságnak számít, nem?

11.png

12. Army Racer

Egy magyar fejlesztésű játék, amit az "Comgame" 576 készített? Csinált az 576 kbyte saját játékot? És igen, én is beletartoztam az úgymond EVM, vagy FreddyD korszakba. Maga a játék, pf, egy verseny játék, amiben hadászati helyeken, létesítményeken kell versenyeznünk... hát igen, fura ötlet. Ami abban a korból megmaradt, az az, hogy a borító belső részén ott van a termék promóció. Bug Mania, Trucker, Lego Island, hú nagyon kezd Rossz PC Játékok szaga lenni! A másik oldalon meg a kisebb helyre vannak zsúfolva: FlatOut 1-2, Hitman 1-2, egy csomó Lego játék, Postal 2, Resident Evil 3, Worms Armageddon!

12.png

13. Sims 2

Hát igen, hát igen, gyerekkorom egyik nagy kedvence, sőt most is az. Ebben a játékba min. 100 órát, ha nem többet raktam bele. Hatalmas volt benne, hogy te hozhatsz létre embereket, elnézést, simeket, és megcsinálhatod a karakteredet olyanra, amilyenre akarod, és élvezheted a virtuális "életedet". "Mindenidők 1. PC játékának folytatása!", na erről legalább eltudom hinni. És nem itt áll meg a kiváló minőség van itt minden: szép DVD, 2 kézikönyv (!), és egy promóciós lap a kiegészítőkről. A 2. kézikönyvben meg mindent mutatnak a Sims-ről: konzolos és PC-s változatokat, Sims játékosokat, tartalmat. Ha az EA még nem is ad jó játékokat mostanában, legalább azt mondhatjuk rá, hogy régen azért odafigyeltek, mit adtak ki a kezeik közül.

13.png

És itt van a legtöbb kiegészítő, általában szép kiadást hoztak ki, és még ezekbe is raktak kézikönyvet. Láthatóan az EA túltejesítette nem csak magát, hanem a konkurenciát is. Annyit kell ezekről tudni, ha valaki nem élt abban a korban, hogy ezek voltak a DLC-k elődje, csak olcsóbbak voltak és nem azt érezte az ember, hogy az alapjátékból vagdostak ki tartalmat, hanem hozzá tettek.

14.jpg

Még egy kiegészítő, de ehhez legalább nem kell az alapjáték, hanem magában is lehet játszani. Érdekes, hogy a Sims mindig is kicsit a szappanopera alkotások karikatúrájának érződött, itt meg főleg! Szegény kiegészítőnek eltűnt a tokja és kicsit már karcos is.

15.jpg

Mindjárt vége a Sims őrületnek, már csak egy van hátra a Sims 3, igaz annak csak a Simteremtő kiadása, ami gyakorlatilag egy tech-demonak is nézhető. Különös, hogy sokan megvetik úgy egészében a Sims 3-at, pedig szerintem csak a második részt folytatta tovább, csak kibővítette még jobban.

16.png

14. FIFA 07

Az egyetlen FIFA játék amivel játszottam. Mondjuk ez annak tudható be, hogy nem szoktam és nem szeretek focizni, valamint eléggé más érzés játszani egy FIFA játékkal azután, hogy jött az a korrupciós botrány és a hírhedt Közös Szenvedély film. Ami nem jön be, az a DVD kinézete. Hogy lehet egy ilyet megszerkeszteni? Kinek a fejéből pattant ki, hogy homályos legyen?

17.png

15. Prince of Persia: Sands of Time

Hát elérkeztünk egy olyan témához, aminél nem lehet mézes-mázos nosztalgiával beszélni. Amúgy a Gépigény.hu-n írtam egy tesztet róla, itt, bár őszintén én a cikkeimre nem szeretek teszt, kritika, bemutató ként tekinteni, egyrészt én szubjektív véleményt fejtek ki, másrészt nincs olyan, hogy objektív, mert a kritika eleve egy egyéni vélemény. Gyerekkorom talán legnagyobb kedvence. A hátsó borító szép, a DVD is, viszont az az egymagában ott heverő lap....why?

19.png

16. Prince of Persia: Warrior Within

Erről is fogok a Gépigényen egy kicsit foglalkozni, de én előre szólok, hogy pont fordítva vagyok ezzel, mint a nagy átlag. Számomra a Sands of Time a trilógiában az etalon, míg nekem nem nagyon jött be anno a Warrior Within, viszont a zenéje, ha lehet még jobb.  Továbbra is szép hátoldal és még jobban kinéző DVD. Kis apropóként ott van megemlítve, hogy: "A játékban Monica Bellucci - Kaileena eredeti szinkronhangjaként." miközben talán ő volt a leggyengébb dolog a játékban. Nem baj, ez is elfér.

20.png

17. Prince of Persia: Two Thrones

Ez is itt van, bár ahhoz képest, hogy a körüli időben jelent meg ez a kiadás, mint a többi, ez a legrosszabb, tehát olyan semmilyen, még a régi EVM kiadások is szebbek voltak.

21.png

18. Prince of Persia (2008)

Nah ha valakinél kiverte a biztosítékot, hogy szubjektív véleményem van, akkor az rögvest menjen el innen, mert nem fogom itt vissza magam. Most kicsit nagyot fogok mondani, de ez a legjobb játék, amivel játszottam és a kedvencem. Igazából a külső szemlélőnek nem látszódik, hogy miért olyan jó, de grafikailag, játékmenet és megvalósítás terén akkorát fejlődött, hogy simán tudta hozni azt a újdonság érzetet, mint a Sands of Time esetében, ha lehet még felül is múlta. Szép borító, szép DVD és jól meg van szerkesztve a kézikönyv, van benne egy kis háttér információ a karakterekről, a dizájnja is remek, illetve kis versek is vannak benne, amik tovább bővítik a Prince of Persia világát... elnézést, ha túl nagy szavakat használok, de szükséges is, mert a Forgotten Sands és a Perzsia Hercege film sajnos meggyalázta a széria emlékét, és már nem tudok úgy nézni rá, mint mondjuk 8 évvel ezelőtt.

22.png

19. Assassin's Creed: Revelations

És itt van az Ubisoft másik nagy franchise-a az Assassin's Creed egyik mellékrésze, amit sokan nem szerettek, pedig ugyanolyan volt, mint az előzőek, csak a játékosok már itt kezdtek el bele fáradni, meg nem kellett volna az a Tower Defense-es játékmód. Szokásos Ubisoft teljesítmény, szép borító, kézikönyv stb., illetve gy DLC, mégpedig Ezio skin-jét tartalmazza.

18.png

20. Rush for Berlin

Nah innentől fognak következni azok a játékok, amelyek DVD mellékletek voltak magazinokhoz, ilyen pl. ez. Szédítően jó 2. világháborús stratégia játék. Korához képest (2006) meglepően jól néz ki a műfajához képest. És végre lehet mind a három hatalommal lenni (német, orosz, amerikai), persze csak az utóbbi két kampány érhető el először, de maga a tény, hogy ilyen ritkaság van benne, már önmagában kiemeli a tömegből (sajnos, és nem alapdolog ebben a műfajban). Ajánlom az orosz, elnézést, szovjet kampány-t, ami kifejezetten nehézre sikerült. Hiba talán annyi, hogy csak minimális csapatokkal lehet vinni a csatába, azokból sem mind.

59.jpg

 21. Precursors

Egy orosz belső nézetes Sci-fi RPG. Őszintén sosem hallottam erről semmit, nem is igazán játszottam vele sokat, max. 3-4 órát. Egyszer, ha annyira elkeseredett leszek, hogy nem lesz semmivel sem kedvem játszani, akkor talán fel is telepítem, de ez még nem az a nap.

 60.jpg

 22. Operation Flashpoint: Dragon Rising

Erről fogok a legkevesebbet írni. Szeretem az ARMA já tékokat, de egy játék volt, ami felülmúlta azokat, mégpedig ez. Nincs benne sok mód, emlékeim szerint, de szédítően imádtam vele játszani, konkrétan ez volt az én Dark Souls-om. Ha katona szimulátor, akkor ezt választanám...

61.jpg

23. ARMA 2

... és itt van a katona szimulátor párja az ARMA 2, ami talán a legnépszerűbb része, bár nem vagyok biztos, hisz ott van a harmadik rész. Volt benne ez az építkezős része, hogy akár ezer katonát is berakhattál és megcsinálhattad a saját COD-odat, csak legyen hozzá jó vasad, mert ugye az ARMA játékok egyrészt erről híresek.23.png24. Drakensang: The Dark Eye

Itt van a Drakensang Online-nak az úgymond elődje, a Dark Eye. Ez egy német fantasy RPG, mert ha már volt orosz, cseh és magyar, akkor miért ne lehetne német? Öh, nem volt rossz, nem is volt jó, ha éppenséggel nem volt a közelben egy Witcher, vagy nincs új Trónok Harca epizód akkor jó kis hiánypótló alkotás.

63.jpg

25. Prototype

Igen, az Activision-nek a kis üdvöskéje volt még 2009 környékén és hát tudjátok milyen ez a játék: mindent le kell zúzni és mindent meg kell ölni. Ami különös, az nem az, hogy Prototype, mert hát kit érdekel, hanem az, hogy kb. 5 évig voltam PC GURU-s úgymond és olvastam a magazinokat, majd 2012 közepén kicsit unalmas volt a séma és kíváncsi voltam, milyen az érem másik oldala és elkezdtem onnantól olvasni a Gamestar cikkeit egészen 2015 vége felé, mikor aktívabb lettem PC GURU Online-on és regisztráltam a meglévő fiókommal leálltam a magazinok fizikális olvasásával, és a meglévő újságokat inkább ilyen papírgyűjtésekre meg hasonlókba vittem, aztán megbántam, mert hiányzott. Se baj, ezt is megtanultam az élettől. :D

65.jpg

 26. Spiderman: Web of Shadows

 Újabb Activision játék, hasonló, mint a Prototype, csak egy mutáns helyett itt Pókember van, és nem lehet benne megölni a civileket. Remélhetőleg jobb lesz a Sony-s Pókember játék.

66.jpg

27. Wolfenstein

Tádám, egy ID Software-es játék is jelen van, de aszt hiszem ezt nem szeretik annyira. Végül is valamennyire megértem a New Order után, de van ebben jó dolog. Bár igaz érezhető az "Activision csúnya-csúnya újítása", mégpedig, hogy a COD-okból ismert regenerálódás bejött a képbe.

67.jpg

28. Dawn of War: Dark Crusade

Valakinek a StarCraft, nekem a Warhammer. Azon belül is a Dawn of War Dark Crusade. Őszintén szólva a Warhammer világának a történetéről fogalmam sincs, hogy miről szól viszont játszani vele min. felér egy Diablo 2-vel. Külön kiemelem a vizualitást, ami szemkápráztató, inkább militarista mintsem a politikai, letisztult világot követi, mint a StarCraft. Gazdálkodni és kiismerni a fajokat egyszerűen egy perverzitás, kedvencem ezek közül a Necron-ok, amikkel játszani eleinte egy vérhugyozás, viszont amolyan 2-3 óra után meg ők lesznek a troll noob-ok. Komolyan, mozgó piramisok és épületek, amelyeket vihetsz magaddal így nem aggódva azzal, hogy a harcosaid elmennek és jön az ellenség a városodba. Maga az egész campaign amúgy egy "befolyás" térképrendszerre van kihegyezve, azaz parcellákra fel van osztva a térkép részei és úgy kell azokat meghódítani. Furcsa mód amilyen élvezettel néztem azt, hogy RTS-ekben multiznak, itt csak single-ben játszottam.

68.jpg

29. Dungeon Siege 3

Az Obsidian egyik egész friss játéka, ami különös mód gyorsan ki is raktak ajándék melléklet ként.

69.jpg

30. Trine 2: Complete Story

Platformer játék is kell, így itt van ez, egy elég friss darab. Az érdekes az, hogy ahogy átformálódik a játékipar, egyes játék műfajok mint pl. a platformer, nem kevés klasszikust termelt ki, mint a Super Mario, Sonic, Donkey Kong, Metroid, Prince of Persia, Ratchet and Clank, Jak and Dexter, vagy eltűntek ezek a szériák, vagy egy nagyon kis közönségre fókuszálnak már (pl. Nintendo-sok), és leginkább a független fejlesztők próbálják "feltámasztani".

70.jpg

31. King Arthur

Ismét egy magyar játék, de jóval híresebb és jobb, mint az előző. Vicces visszanézni azt a korszakot, amikor a magyarok próbáltak nagy játékokat készíteni és játék iparból egy szeletet kivágni, azt ennek az lett a vége, hogy ha 10-ből 1 fejlesztő csapat megmaradt és egy kis piac lett Magyarországon, kivétel ez alól a Neocore, ami a mai napig fennmaradt. Remélhetőleg továbbra is készítenek játékokat.

72.jpg

32. Just Cause 2

Már nincs sok hátra. Szerintem nem kell bemutatni ezt, vagy legalábbis az XBOX 360 érában játszott játékosoknak biztosan nem. Hasonló fun alkotás volt emlékeim szerint, mint a Saints Row 3 játékmenet tekintetében, bár lehet, hogy hülyeséget mondok. Az, ahogy azzal a csákánnyal akárhová repülhettél és kapaszkodhattál vele és perceken át csak azt csináltam, hogy lejtőkön lezuhanok.

71.jpg

 33. Zeno Clash

Egy "zúzz le mindenit" jellegű kőkorszaki (vagy hasonló) FPS, de nem lett valami jó.

24.png

34. Assassin's Creed 2

Végezetül pedig itt van az Assassin's Creed 2, amit a legjobbnak tartanak a szériából, nem is véletlenül. Kicsit elmerengve vannak bevált korszakok, mint a vadnyugat, a viktoriánus kor, a középkor, a távoli jövő és egyebek, amiket az alkotások szívesen elővesznek. Na az AC sorozatban leginkább a reneszánsz jön be inkább, mint a 19. század vagy hasonló.

74.jpg

És ennyi is lett volna ez a bejegyzés, igazából amíg nézegettem közben a képeket jó volt kicsit nosztalgiázni ezen a játékokon, mert miért ne? Valamint ezzel egy ilyen "mi van a gyűjteményemben" fajta blogfajtát is elindítani, mert végül is kevesebb időbe és energiát igényel és még akár a többiről is csinálhatok, ha nincs mit tennem és úgy amúgy unatkozom. És akár, ha valaki ezt olvassa és van kedve ehhez az csinálhat ilyet, mert amúgy is ilyen ritkán van.

Megtaláltok:

https://www.pcguru.hu/blog/ajatekvallalatok2010-esevtol

http://gepigeny.hu/user/kalmarerik

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr3412669787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása