2017. december 16. 13:49 - KULTgame

Leap of Faith és a Fassbender

Assassin's Creed film

Ritkán szoktam pozitívan csalódni filmen, különösen játékadaptációknál, de most sikerült.....

 

mikor az Assassin's Creed filmet bejelentették, kb. én benne voltam az elsők között, akik már húzták a szájukat a hír hallatán, mert már a Perzsia Hercege óta tudtam, hogy jó filmet Ubisoft játékból csinálni nem lehet, aztán idén Októberben felkerült az HBO GO-ra, úgyhogy arra a dűlőre jutottam, hogy tegyek vele egy próbát. És abszolút nem csalódtam benne, sőt még valamennyire élveztem is. Azért előre leszögezem, hogy nem találja fel a spanyol viaszt, de messze van a sz*r kategóriától. Ami igazán tetszett az pedig a következő dolgok: A látvány nagyon ötletesre sikerült, mondjuk ez a Macbeth rendezőjétől nem meglepő, de ebből a kis költségvetésből (120 millió dollár) eléggé jó lett, ügyesen van megcsinálva az operatőri munka, a fények megcsinálva, és ettől én féltem féltem, de a vágás is korrekt. Bár Spanyolország ezzel a füstös látvánnyal úgy néz ki, mintha egy egész sivatagi vihar bekebelezte volna az egész országot, de ezen túl tudok lendülni. Maguk a szereplők és a színészek is hozzák az okés szintet. Jeremy Irons igazából csak sodródik az eseményekkel, Marion Cotillard viszont egy érdekes része a filmnek, ezzel a két oldal közötti imbolygásával, valamint az apja kapcsolatával egy másik újdonság benne. Igazából három dologtól féltem a film nézése közben, az alapanyag megerőszakolásától, a történettől, és Michael Fassbender-től. Magát az AC világot nem fordítja ki magából, de van benne egy két kibicsaklás: minek kellett ilyenre megalkotni az Animus-t? Már a játékoknál is felmerült az, hogy miért nem töltik le az egész történetet egybe, és megkeresik azt a pontot, ahol van az Éden Almája? Mondjuk az a kis csavar a közepénél az Animus-al kapcsolatban tetszett. Amit még kifelejtettem: sokan reklamálták, hogy túl rövid, vagy hogy túl elnyújtott. Szerintem pont jó volt a hossza, se nem rövid és összecsapott, se nem túl hosszú és elnyújtott, mondjuk én néztem volna tovább is, de erről majd később. És Fassbender. Én amúgy egy tehetséges és rendkívül jó színésznek tartom, de itt most olyan semmilyen volt, mondjuk még így is a faszinak (érted, FASZI... na jó ehhez még reggel van nekem) olyan karizmája van, hogy még ezzel is meggyőz téged. Viszont a történet, hát nem tudom ki csinálta, de minimum újra íratnám vele.    

                                                           SPOILER

Az oké, hogy egy jókora szelet a főszereplő életéből kimarad, vagy hogy csak megemlítésekben kapjuk meg, az oké, hogy Marion Cottilard karaktere a film végén hirtelen templomos szimpatizáns lesz, az már nem annyira oké, hogy a múltbeli jeleneteknél mindenki spanyolul beszél, ezzel egy büdös szót nem értve a párbeszédekből, de az, hogy az Abstergo-nál fogva tartanak vagy 20-50 kiképzett gyilkost, és lényegében hogy megszerezzék az almát, felélesztik az ősellenségeiket, és még csodálkoznak, hogy a lázadásnál kijutnak az assassin-ok! :D Ezen besz*rok! Ráadásul mi ez a baromság, hogy majd az Éden Almájával ki akarják törölni az emberből, a bűnt! Mi van? Mióta tud az Éden Almája ilyen génmanipuláló dolgokat?!

 

Mindezek ellenére én nekem tetszett a film, sőt még kíváncsi is lettem volna, hogy ebből mi kerekedhetett volna ki, ami a bevételeket nézve soha a büdös életbe nem tudjuk meg.

25348341_1121637001304925_5538747878692036561_n.jpg

Címkék: Kibeszélő
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr5913505273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása