2020. április 14. 23:44 - KULTgame

Kellemetlen költözködés és a csíkos tévé

Tavaszi szösszenet 2#

Héló! Ismételten itt, ilyen formában, ráadásul nem is sokkal az első szösszenet, és a Tematika rész után, ami szerintem a legspontánabb bejegyzésem lett, tényleg egyik pillanatról a másikra pattant ki a fejemből az ötlet, és most sem tudom elhinni hogy amúgy ebből egy teljes értékű bemutató (?) lett. Azonban az élet ment tovább, történt egy-két dolog, esemény, felfedezés, úgyhogy miért ne, egy jó kis tea mellett kifejtném ezeket.

img_20200408_202807_1.jpg

Kezdeném akkor a leglényegesebb történésekkel: több helyen már utaltam rá, illetve már meg is szellőztettem, hogy igen lesz Max Payne bemutató/kibeszélő, illetve már szerintem készen is lenne az írás, azonban egy picike kis helyzet közbe lépett: költözés. Igen pont ilyen időszakban! Attól most inkább kímélném az olvasók és az én idegrendszeremet... "sóhaj" Szóval ez így megtörtént, ezalatt az idő alatt nyilván nem az elsődleges szempont a laptopom használata, illetve külön jöttek a gépjeim. Hozzá kell tennem, hogy annak ellenére, hogy hiába hosszanti oldalában nagyobb a mostani szobám, sokkal komfortosabbnak érzem így, szóval R.I.P. előző lakhely 2013-2020. 

Összességében a bemutató már úgy a háromnegyede megvan, ami már egészen előre haladásnak nevezhető, azonban szeretnék minél részletesebb kibeszélőt. Nem csak amiatt, mert amúgy megérdemli a játék, hanem mert úgy érzem, hogy kéne egy erőteljesebb fejlődést végezzek az írás készségem kapcsán, és most a részletességnél gondolom, hogy itt lehetne elérni azt a magam által felrakott lécet. Természetesen ezzel nem az lesz, hogy akkor minden egyes pályáról fogok 50 oldalt írni a játékból, de azért amit lehet megemlítek, pl. fontosabb játékmechanikákat, a látványt, a fontosabb pillanatokat stb. Én örülnék a legjobban ha ezzel már holnapra kész lennék! 

max_payne_v1_05_2019_10_23_15_09_14.png

Emellett van az a bizonyos DVD mellékletes kezdeményezésem, ami arról szól ugye, hogy a megévő bónusz lemezeim tartalmát feltöltöm YouTube-ra és Mega.nz-re, mind videótesztek, előzetesek, képes rovatok, demók, és még kitudja mi benne van. Na már most ez azért fontos egyrészt nekem, hogy ezeket az anyagokat elérjem, ha elveszne a lemez, vagy már használhatatlanul karcos (egy-kettő már olyan állapotba fog kerülni), illetve jó ezeket megosztani, publikussá tenni, hiszen megtörténhet, hogy az el nem készült játékok anyagai csak is ilyen formában érhetőek el a felhasználóknak. De előfordulhat, hogy simán érdekes látni egy adott játék korai változatát mai szemmel. Tudok erre mondani példát: tudtommal egy 2011-s DVD mellékletem tartalmazza a törölt 60-s éveket megidéző FPS Xcom előzetesét, amitől amúgy egészen el voltam ámulva kisebbként, és csak mostanában tudtam meg, hogy ebből most már semmi sem lesz. Aki ebbe a "rejtett gyémánt" keresésbe jobban bele akar látni annak ajánlom Rockerlalee ezekről szóló videóját, ő is hasonló módon szembesült a játékok törlésével.

Ezzel a témával meglennék, jöhetnek akkor a legutóbbi tapasztalataim! Történt ugyanis, hogy találtam az új szobámban egy régi képcsöves LG NR CK 21F84SX-t, aminek még meg se találtam a gyártási évét, a keresésem alapján 2007 előtti. Mivel ez bent volt/van a szobámban, a PS2 az már megjött, a 360 még nem, így kellemest a hasznossal összepárosítva rádugtam a PS2-t és szép sorban kipróbáltam a rá meglévő játékokat, btw. ez látható a kezdő képnél is. Az az időutazás emberek. 4:3 képarány, alig látszódó betűk a felbontás miatt, az a tipikus sistergő hang ha bekpacsolod a tévét. Egészen érdekes volt újra megtapasztalni egy képcsöves TV "hangulatát", tekintve, hogy még a PS2 konzolt is már egy 82 cm-s LCD TV-n használom jó pár éve. Teljesen más volt látni így a játékokat, mosottasnak tudnám legjobban leírni, de pont annyira volt ez még élvezhető, hogy ne menjen a játékélmény kárára. Meglepő módon mintha jobban is ment egy pl. a Sands of Time ezen, mint a másikon, valószínüleg a képfrissítés játszik bele. Azonban ezen az alkalmon kívül nem hiszem, hogy fogom máskor használni, mert habár ebben a környezetben működik úgy ahogy a PS2, még is jobban szeretem látni nagy TV-n nagyobb felbontásban a kisebb felbontású textúrákat és effekteket. Szimplán szívesebben nézek rájuk abban a formájukban, ez egy sajátos hülyeségem. 

Apropó PS2: ezen alkalomból ismét elkezdtem játszani a GTA: San Andreas-al, egy igen szép elhatározás miatt: ugyanis habár az egyik kedvenc játékom, és amit lehet azt fogyasztok ebben a témában, SFM, meme-k stb, de eddig csak is egyszer játszottam végig. Azonban most egészen sokáig el jutottam egy huzamra, azt hiszem az első Low Rider-s küldetésig biztosan, és habár nem biztos hogy PS2-n fogok neki menni a célomnak, de a közeljövőben megkísérlem ismét végigvinni. Amúgy is ideje lenne ismét megpróbálkozni az open-world játékokkal, tekintve, hogy pont ma lett ingyenes 3 napra az Assassin's Creed 2, 

kep.png

És ha már ingyenes játékok és open-world. Miután megérkezett az Xbox 360-n, ez volt úgy kereken egy hete, elkezdtem nézni rá ingyenes háttérképeket, mert ugye elérhetőek ilyenek is, nem csaka prémium fizetősek, és közben vettem észe, hogy bizonyos játékok mindenféle Gold tagság nélkül is elérhetőek ingyenesen. Persze, a World of Thanks-ről tudtam, hogy ingyenes, de másról nem. Itt jött a képbe két játék: Hexic HD és Crackdown. Kezdeném a Hexic-el, ami igazából a Microsoft válasza a Tetris-re, és vicces módon pont mint a Tetris-nél, a Hexic mögött is Alexey Pajitnov áll, szóval mondhatni saját magának válaszol a Tetris. Maga a program amúgy ingyenes játékhoz képest ideig-óráig szórakoztató, van egy minimális hangulata is, bár ezzel együtt ez elmondható a látványra is, ami hosszó idő után eléggé monoton tud lenni, egyszeri kipróbálásra legalább is ajánlott. A másik nagyobb játék a Crackdown, ami azért érdekelt valahol, mert a 3. részről csak azt hallom és látom, hogy még a legminimálisabb szintet is alig tudta megugorni, így kíváncsi voltam, hogy akkor a "nagy öreg" mit tud nyújtani. Pár óra játék után játszva a Crackdown 1-t, ha még ezt a szintet se tudta elérni a 3... Ugyanis, mint ingyenes játék a Crackdown szórakoztató egy ideig, teljesen korrekt. Nincsenek benne akkora ordító hibák (ráadásul magyarul is elérheő),a játék elemek össze vannak rakva, pl. a fejlődési rendszer, hogy város szerte található pontokkal lehet fejlődni, illetve az ellenfelek megölésével, a harc rednszer is teljesen normális, örültem, hogy van benne target lock, mert ezzel sokat segített a célzásban. Talán a legjobb része a játéknak az az autó vezetés, én lepődtem meg a legjobban, hogy pont ebben a játékban élvezek vezetni, van súlya a járműnek, sebessége, jól irányítható, egy szóval élvezetes. És igazából ennyi, ebben kimerül a játék, bár meg kell adjam, hogy eléggé in medias res módon rak bele a sűrűjébe, miközben banda vezérek helyeit kell felkeresni és felszámolni, utánpótlás helyeket megnyitni, időversenyeket teljesíteni ház tetőkön keresztül vagy az utcán, és ezt mind 3 szigetre felosztva.Ha van játék amire elmondható teljes mértékben, hogy iparos munka, az ez, egyszerűen csak hiányzik belőle a spiritusz, ami igazán különlegessé tegye, pedig én vártam a hatalmas robbanásokat és az ezzel vele járó elszabadult káoszt, hát, várhattam. Egynek mindenképp elment. 

(illetve észrevettem, hogy ha német profillal vagyok, akkor a leárazások nagyobbak szoktak lenni, mint magyar profillal, lehet hogy ez csak egy hülye megállapítás, de pl. az a 4 eurós Devil May Cry HD Collection nem tűnt rossznak, még mielőtt megkérdezné valaki, nem nem Németországba lakom)

Ez lett volna a havi egyveleg, amiben a szedett vedett gondolataimat közzétettem, és látva, hogy még milyen terveim vannak, lesz majd még miről beszéljek. Gute nacht!

 

 

Címkék: Off-topic
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr4515613500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása