2020. május 10. 14:16 - KULTgame

2020, avagy a megbolondult PoP éve

pop.png

Üdvözd lehelletem! Előre is elnézést, hogy itten meg amottan most ezekben a percekben úgy fogom rabolni az olvasók idejét, mintha csak közbeszerzés lenne (már aki olvasni fogja ezt). Azonban 2020 láthatóan töb érdekességgel szolgált/fog szolgálni, mint ahogy gondoltam! 3. világháború? Járvány? Dehogy! Életjelet mutatott magáról a Prince of Persia széria! Azért ez még is csak hihetetlenebbnek hangzik, ugye? 

 

Nos emberek, fiúk, lányok, traktorok, egészen elképesztő ezt így megélni, nem csak azt, hogy egy már szinte teljesen eltemetett franchise, megannyi év után ismét mutatja azokat a jeleket, hogy amúgy még mindig itt van közöttünk, főleg ha az ember még rajongója ia a szériának. Ha nem számoljuk bele a képbe azt a 3 mobilos próbálkozást azóta, a Shadow and the Flame remake még úgy ahogy tűrhető volt, bár azóta már levették Google Play Áruházból és App Store-ból is, deee a Time Run és főleg az Escape teljes mértékben fölösleges volt! Ha valaki nem hinné el,ott lesznek a címeikre kattintva a videók....

Szóval ha így nézzük, akkor legutoljára teljes értékű részt a Forgotten Sands [TFS] képében láthattunk, amit meg, hadd ne mondjak, milyen lett... Ráadásul (a bejegyzés írásakor) jubileumi ünnep közeleg, nár ha lehet azt ünnepelni, hogy a PoP széria megdöglött, mint a Bakterházas ló. Ugyanis 2010 május 18-án jelent meg a TFS, ezzel hivatalosan is azóta pihen a széria, feltéve ha nem tekintjük fontosnak az Amerikában május 28-án megjelent Perzsia Hercege filmet, és a TFS júnus 12-i PC-s megjelenést...

2_8.png

Azóta síri csönd, a Ubisoft, mintha nem létezne a franchise a Forgotten Sands után, fejlesztők között némaság, ráadásul 8. generációs konzolok közül csak is Xbox One-ra portolták ezeket, ráadásul nem is mindegyiket (Sands of Time [SoT], 2008, Classic, TFS), fél/egy évente, ha kaptunk egyáltalán bármi hírt a szériáról, máskor meg Jordan Mechner mélázott el azon, hogy "de jó is volt még az az idő, amikor volt olyan, hogy Prince of Persia, hmm azok az idők...". Mindezt 10 éven át. Itt jön el az a pont, ahol a közösséget/rajongó tábort nem sok minden tartja egyben a nosztalgián és retrozáson kívül. 

Valaki biztos újévkor fogadalmat tett vagy ivott

Ezért is volt érdekes, bár kevésbé sem meglepő hír, amikor január 1 és 8 között pletykák merültek fel arról, hogy esetlegesen a Sony Playstation 5 Meeting bemutatóján 3 játékot is tervez bemutatni a Ubisoft, ez lett volna/ nem lett volna egy új Splinter Cell, egy új Assassin's Creed, és egy Prince of Persia játék Ubisoft Belgrade szivárgásokra hivatkozva. Itt azt említették meg, hogy majd a SoT trilógia folytatását láthatjuk, új elemekkel. A rutinos PoP rajongó már tudja, semmi esély. 

1_14.png

Itt még fokozódott a helyzet, szintén Reddit-n (ITT) indult az a Gaming Leaks and Rumors oldalon, hogy egy Ubisoft alkalmazott küldte el Donato Andrea nevezetű felhasználónak azokat az adatokat, miszerint valóban van a PoP mögöt, és kapcsolatban van a belgrádos híresztelésekkel, itt az "alkalmazott" megnevezte a projektet, mint "Dark Babylon" alcímmel, miszerint a Two Thrones [T2T] eseményei után játszódna, egy disztópikus Babilonban, a játékmenet nagyban hasonlítana a SOT trilógiában látottakhoz, egy öregedő Herceget irányítanánk. A játékmenet nagyban hasonlítana a SOT trilógiában látottakhoz, illetve egy kis 2018-s God of War inspiráció is benne lenne, tekintve, hogy itt is lehetne ruházatunkat cserélni. Szabadabban bejárható lenne a játék, valami olyasmi, mint amit a 2008-s PoP-ban megismerhettünk, illetve az antagonista a Herceg gonoszabbik énje lenne, és ez is a Playstation Meeting-re, valamint megjelenésként 2021 elejét rakta be.

Na már most, ha bár voltak már ennél is kevesebb információval rendelkező kiszivárgások, amik igaznak bizonyultak, pl. AC Origins-s póló, ez azért még is úgymond, túlságosan is részletesnek tűnik, mármint fontos történetbeli részek említve vannak. Igaz, simán benne volt, illetve benne van a pakliban, hogy van benne igazság tartalom, viszont amit még furcsállok, hogyha tényleg szivárgásról van szó, akkor miért nincs benne egy nyamvadt kép a két fél beszélgetéséről? Oké, simán le letudná nyomozni a Ubisoft főnöksége az alkalmazott beszéletését, de akkor meg a Donato Andrea nem tudta volna úgy megszerkezteni a képet, hogy nevestül, minden fonotsabb ráutaló nyom nélkül, ami miatt banhammerrel tudná sújtani az alkalmazottat, eltüntetne. Bár ekkor meg az a kérdés jön fel, hogy manipulált a kép. Ha bár még  Tudom tudom, utólag könnyebb okosabbnak lenni...

Aztán jött Feburár, és gondolhatjátok hogy mi volt ebből az egészből, meg a Playstation Meeting-ből: semmi.Ha bár ez talán nem a Ubisoft miatt történt, hanem a Sony nem rendezte meg az event-t, több különböző ok miatt de hagyjuk. Donato Andrea még egy párszor elő fog kerülni, mert mostanában eléggé aktív PoP témában, az más kérdés, hogy habár a fiók 2015, szeptember 8. óta regisztrálva van, csak mostanában vannak posztjai,legalább is én nem nagyon találtam 2019 előttieket kettőt kivéve.

Viszont, Februárban még is történt valami. Derült égből homokviharként még is bejelentett egy Prince of Persia projektet, ami nem, nem mobil játék, hanem 10 év után egy: VR szabaduló szobát. Oké, még mielőtt harakirit végezne el bárk is, megjegyezném, hogy azon túl,hogy hakni parti megy a Ubisoft-nál, lehet hogy van ennek egy fontosabb célja is, de erről később. Szóval VR játék, vagyis konkrétan VR SZABADULÓSZOBA játék, amit konkrétan tudunk róla, hogy Dagger of Time lesz a címe, a SoT trilógia világába lesz beleágyazva, hova máshova, valamint Kaileena Idő Szigetén lesz az esemény, valamint 2/3/4 játékosnak kell rejtvényeket és puzzle feldatatokat megoldani, illetve megállítania majd a Magi-t (mi a retek az a Magi?). A tervek szerint tavaszra lett volna elérhető, háterre mindannyian tudjuk a választ, hogy miért nem történt volna meg, viszont ettől függetlenül a helyszínek még mindig megvannak tartva, így Budapesten is meg fog jelenni, szóval aki van annyira buzgó és kipróbálná mjad, az megtalálhatja az oldalt (ITT).

3_5.png

Ennél már csak az volt meglepőbb, ami Márciusban történt: Március 6-án szivárgott ki egy képernyőről lefotózott kép (ITT),12-én pedig már be is jelentettek a For Honor-höz egy Prince of Persia témájú event-t arra a hónapra Blades of Persia címmel. Természetesen az összes létező SoT-s tulajdonságot beleraktak, mint csapdák, idő visszapörgetés (természetesen csak azoknak, akik birtokolják az Idő Tőrét), Herceg stb. Igaz ahogy látttam meg hallottam, a Herceg nem mint játszható karkater lett, hanem AI ellenfél, akit ha lehet, a két csapat közül az egyiknek ki kellene iktatnia a Herceget, és elvileg az egyik legtúltápoltabb karakter lett a For Honor-ben, mondjuk ki nem az Idő Tőrjével. Mármint nem csak vissza tud jönni a halálból, ami már alapjáraton fejtörést okozhat a játékosoknak, de még ilyen SoT logóval ellátott lándzsa pokolt is elő tud idézni, valamint teleportálni is tud. Mondjuk csak szerintem volt hasonló a cím betűtípus nagyon az eredeti 89-s és 92-s játékokéhoz? 

Itt jön a következő fejezete az egész pletyka szeszonnak, ami mondjuk egy teljes zsákutca volt. Áprilisban már arról kezdtek el jönni pletykák, hogy nem is Dark Babylon lesz a következő PoP projekt, hanem egy ennél jóvalta retrózosabb lépést tenne, azaz egy SOT trilógia Remake-t kapnánk, hasonló megjelenési dátummal mint ahogy a többi pletyka belőtte. Lévén a Blades of Persia-ban is vannak ilyen kisebb kikacsintgatások (mint pl. a Homok Lidérc és Ratash páncél kinézet), ráadásul ez még hihető is lenne, hisz effektíve új gondolatokat nem kéne hozzá adni a játékokhoz, valószínüleg nem is tenné ezt a Ubisoft, hangokat kellene újra felvenni, új animációk stb, meg előkeríteni valahonnan az új szinkronokat már ha kell. Ez eddig teljesen rendben is van, viszont  ugyanúgy Gaming Leaks and Rumors-n megjelent egy Dense Equation nevű felhasználó egy olyan poszttal, ahol ő úgymond a Trilógia Remake-jéből szivárogtatott ki képet a Herceg modelljéről Ápr. 16-án. (ITT).Valamint egy másik posztban megjelentetett több adatot is, bizonyíékként pedig egy concept art-t rakott ki Márc. 26-án (ITT)

Na itt jön képbe a fekete leves. Először amikor láttam a concept art-t, túlságosan is emlékeztetett az egyik ilyenre a TFS-ből, maga a modell nem volt feltűnő, mert simán lehetett volna az, hogy egy régebbi modelt látunk. Úgyhogy inkább vártam, hogy mit szólnak hozzá a moderátorok és más olyan tagok, akik behatóbban tudják az ilyen adatokat. Aztán ki is derütl, Prince Dastan (milyen találó név) felhasználó bizonyította be (ITT), hogy a concept art nem a SoT Remakbe-ből származik, hanem egy Teo Yong Jin nevű művész készítette, amikor még a TFS-n dolgozott, mint Senior Artist. Később Nayam Amarshe posztolta, hogy amit láttunk modelt a képeken az igazából ArtStation-ről származik (ITT)

4_5.png

Azt hinnénk, hogy itt teljesen kifulladt az egészből a szufla, azonban jött még valami, amit mondjuk én se tudok teljesen hova tenni. Kezdjük ott, hogy Ápr. 22-én a fent említett Donato Andrea jegyezte meg (ITT), hogy két Ubisoft-hoz tatozó Prince of Persia-s domain-t is frissítettek, amik amúgy már 2002/2003 óta fent vannak, iletve a második az akkor lett frissítve, amikor a For Honor event lejárt. Ez megint csak nem jelentene sok mindent, mert lehet hogy simán olyan szerverre rakták őket, ahol eltárolhatják őket. 

Aztán Ápr. 24-én szintén posztolta, hogy megint frissítve lettek (ITT), illetve  megemlítette, hogy most már nem Ubisoft szervereken üzemelnek, amit nem értek, mert ugyanúgy a Gandi SAS szerveren van. Végül Május 4-én találtak rá (ITT), egy princeofpersia6.com nevű domain-re, ami felveti a kérdést, hogy még is mi is ez. Ugyanis nyilvánvaló lenne, hogy Ubis körökben megy a domain, de az előző PoP-s domain-k ugye a Gandi SAS nevű szerveren vannak, míg ez az utóbbi a GoDaddy-hez, aminek elvileg nincs köze a Ubisoft-hoz egyesek szerint, mások meg pont azt mondják. Sőt én inkább az előbbieknek hinnék, mert míg a többi domain a Ubisoft fő oldalára irányítanak, addig ez ráadásul újabb szerverre költözött, és ha beírod a címét, akkor egy steril oldalt kapsz email címmel meg alatta olyan linkekkel, amik egy Oyun Pixel nevű török gaming oldalra visznek. Tényleg nem értem.... 

5_6.png

 És akkor utolsó előtti menet. Május 7-én posztolták ki, hogy találtak egy videót, amiben egy törölt PoP projekt tech demója látható, a vicces az egészben az, hogy csak most lett megtalálható/látható, ugyanis a videó már 8 éve fent van YouTube-n. Elméletileg úgy vezetett ide a szál, hogy egy Christophe Prélot 3D művész LinkedIn profiljára rábukkanva látták, hogy 2010-11 között dolgozott egy törölt cím nélüli PoP játékon, mint pálya tervező, és ez alapján kezdték el kutatni esetleges anyagok után, bár szerintem a két folyamat nem egyszerre ment, és előbb is megtalálták a profilt, csak most mivel felbukkant a videó, ezért ismét látogatott lett. 

Amit tudhatunk, hogy ez amúgy nem igazi játékmenet, viszont a készítők ügyesen játszottak a kamerával és a kinézettel, hogy annak tűnjön. Sokan említették, hogy kevésbé érződik ebből a kis részletből a PoP hangulat, illetve, hogy eléggé lineárisnak tűnik. Erre a kettőre azért válaszolnék. Az utóbira azzal, hogy mivel ez egy be sem mutatott tech demo, emiatt szerintem pont arra törekedtek, hogy egy funkcionáló látványt/design-t rakjanak össze, amiről tudták hogy nem a végleges, lehet még cisszolni rajta, de működni működik, ráadásul mivel nem fognak emiatt egy komplett működőképes területet megalkotni, hanem inkább egy látványos helyszínt csináltak ezzel a széteső várossal. A hangulatnál meg azt éreztem, hogy sokkal inkább akarták volna elindítani a játékot az Uncharted-k szellemén.Ami nem lenne meglepő, látva hogy a projekt 2010 és 2011-ben zajlott így lehet, hogy a készítők inspirálódtak az akkoriban megjelent Uncharted 3-ból, meg az előző részekből.  Többször is ezt éreztem, hogy a kamera használata nagyon hasonlít a Uncharted játékokban látottakhoz, a mozgás is ezt tükrözte, valamaint, hogy ennyire benne vagyunk a sűrűjébe az eseményeknek, Uncharted 2-be is volt úgy emlékszem egy hasonló helyzet, ahol szépen lassan összedőlt egy épület, és abban kellett harcolnia Nathan Drake-nek. Teljes értékű véleményem nincsen erről, hiszen nem tudhatom, hogy mi lett volna végül ebből, mert nincsen kész, pl. simán változhatott volna a Herceg kinézete, vagy a setting. Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy hogy nézett volna ki ez a játék teljesen kész formában. 

 Ezekután pedig beszélnék még egy kicsit egy két emberről, mert ők a nagy egészbe érdekes képet adnak. Dense Equation-ről tudjuk, hogy nem megbízható, DanielBryan_2 se aki elkezdte ezt az őrületet. Viszont ott van Donato Andrea, akiről el nem tudom dönteni, hogy vérbeli troll vagy csak nagyon buzgó kutató, vagy nagyon benne van ebbe az egészbe a háttérben. Ott volt a Dark Babylon-s posztja, ami ugye nem jött be, később viszont nem eltűnt a faszi, hanem megmaradt, mint híresztelő. Ott vannak azok a posztjai, ahol több bennfentesre hivatkozik, aki mondja, hogy nem Dark Babylon lesz a kövektező PoP, hanem egy cím nélküli, amirőkl még nem tudunk. Ezt mondta John Harker és Okoba felhasználó/bennfentes/tökömtudja is akik ResetEra-n találhatóak meg, és igen láttam a kommenteket. Ráadásul többször felemlegeti őket.  (hamis SOT Remake kapcsán) (John Harker kommentjei) (Okabe kommentjei)

7_4.png

Néha viszont az általa megnevezett emberek kijelentései teljesen ellentmondóak egymással, pl. John Harker januárban azt mondta, nem kell várni olyan sokat a SoT Trilogy Remake-re, viszont a többieknek meg pont ohgy ellenkezőleg, ők tagadták, hogy ilyen tervben lenne. Illetve Donato Andrea posztolt még a domain-el kapcsoaltban is. Ezért voltam zavarban az ő profiljával kapcsolatban, hogy valami alternatív profil, vagy hamis felhasználó. Viszont posztolt magáról képet az IMGUR-re (ITT), ami ugye mutatja, hogy ő amúgy egy létező személy (ahol meg is jegyezte, hogy ismerősei szerint úgy néz ki, mint Jake Gyllenhaal. Próbáltam hibát keresni ebben, de nem találtam Az IMGUR képe ugyanakkor lett felrakva, mint Reddit-n a hivatkozás, néztem a képen, hogy esetleg FaceApp vagy hasonló program közrejátszik, még Jake Gyllenhaal-ról is kerestem képet, hátha van ilyen nagyon ismeretlen képe, de nem. Tehát úgy ahogy, figyelni lehet rá, amit közzé tesz. 

A végére pedig, tegyük fel a kérdést: mi is történik jelen pillanatban a PoP körül? Fogalmam sincs, igazából eléggé furcsa, hogy szinte havonta történik e körül valami. Ahogy a legelején mondtam, jó ha fél évente történt valami, de semmi. Most eléggé furcsa nem sak hogy beszélnek emberek erről, de effektíve vannak hivatalos bejelentések is, aka Dagger of Time, Blades of Persia. Őszintén erre talán 3 lehetséges választ tudnék mondani, amik ersze ugyanúgy nem készpénzek:

  •  vagy azt láthatjuk, hogy pár Ubisoft alkalmazott trollkodik egy nagyot az internettel, és mindenféle marhaságot itt osztogatnak, beleértve a "meg nem nevezett alkalmazottakat", Okoba, John Harker, Dense Equation stb. AMit nem értek, hogy ennyi erőfeszítés miért lenne jó, ráadásul még mindig ott van a tény, hogy két hivatalos cím terítéken van. Vagy csak simán így jött ki pont a lépés? Vagy dolgoznak ezeken a PoP címeken egy ideje, és akkor milyen jó, van szabadidőm, trollkodjunk?
  • De lehetséges, hogy hógolyó-effektust láthatunk. Szépen Daniel-Bryan2 januárba elkezdte az egészet, aztán szépen lassan egyre nagyobbra nő ez a hógolyó ahogy lemegy a lejtőn, és elkezdenek sokan fellelkesülni, valamint ezzel bevonzák a trollokat is, amolyan öngerjesztő folyamat. De ebbe se illik bele a két PoP projekt, mert ezeknek nem kellett volna/kellene megjelenniük. 
  • Talán a legoptmistább és kicsit a legreálisabb válasz, hogy ez egy szép lassú, de hatásos marketing fogás. Kell mind a két projekt, a For Honor event és a VR szabadulószoba, hogy ezzekkel kis erőfeszítésekkel és bevétel forrásokkal radaron tartsa a témát. Ehhez kellenek a hamis, illetve igaz kiszivárgások, hogy valamivel lekössék és kíváncsiságban tartsák az embereket, persze ehhez bennfentes profilok/emberek is kellenek, akik majd dobálják néha a nyúlfarknyi a információkat, amik vagy igazak vagy hamisok.

Tényleg ez tűnik a leglogikusabbnak, csak éppen eléggé hihetetlen is, hogy a Ubisoft foglalkozna a franchise-al ilyen szinten. És sok, de tényleg sok ideje volt már, hogy effektíve történt is valami a franchise-al. Viszont ha ténylegesen bejelentenének egy teljes értékű részt ezekután, akkor simán eltudnánk könyvelni a mostani helyzetet az egyik legjobb marketinges elő készületnek, ami volt játéknak, kb. olyan szinten, mint a P.T. esetében. Kíváncsi vagyok a jövőben erre a mostani posztra visszanézve mit fogok gondolni, vajon teljesen idiótának fogom tartani magam, vagy vigyorogni fogok a bejelentés után. Addig is, mit csinálhatok: várok....

 

 

Címkék: Tematika
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultgame.blog.hu/api/trackback/id/tr8715669248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása